Menu serwera

owsiak, oddaj pieniądze!

jurek owsiak
(zdjęcie zajumane wyborczej)

najpierw niezbędna lektura: owsiak precz ze szkoły (gazeta wyborcza). teraz z dwa przemyślenia w temacie zaistniałej sytuacji.

proszę, by wybory odbyły się jak najszybciej. pozwoli mi to jak najszybciej zagłosować przeciwko PiSowi (a pewnie i setkom tysięcy innych, którzy w ostatnich wyborach nie głosowali także). działania tej partii zaczynają zagrażać społeczeństwu. nie wiem co złego jest w uczeniu dzieciaków niesienia pierwszej pomocy (tak jak i nie wiem co złego jest w sadzeniu drzew i w setkach innych drobnych sprawach, za które chcą się wziąć organizacje niezależne od PiS i kościoła katolickiego). nie mam bladego pojęcia co złego w takich akcjach widzi kościół katolicki, na którego sznurku tańczą obecne władze. nie mam zielonego pojęcia jak to się dzieje, że z dnia na dzień stajemy się państwem wyznaniowym coraz bardziej a wszelkie inicjatywy społeczne nie pokropione i nie obrzucane "czym łaska" (zrobili by podatek a nie idiotyczne nazwy wymyślali) są uwalane przy samej ziemi i z gruntu uważane za złe. nie wiem i nie chcę wiedzieć. bo…

wychodzi mi na to, że kościół katolicki i jego rządowe ramię chcą położyć łapę na kasie gromadzonej przez orkiestrę. potencjalne 30,5 miliona ominęło kasy kurii różnych i trafiło na nie te konta co trzeba. bo przecież nie o rząd dusz tu chodzi, ten kościół katolicki ma głęboko gdzieś i już dawno skupił się na głównym swoim zadaniu: zarabianiu. kościół katolicki jako instytucja połknął już dawno swój ogon i udaje, że tego nie widzi. nie ma kompletnie nic do zaoferowania młodym a te nieliczne wyjątki jakiegoś konstruktywnego tworzenia wartości opartych na przecież bardzo słusznych wartościach chrześcijańskich tylko potwierdzają tę regułę. w naszym kraju kościół katolicki ogranicza wiarę do zbioru kościelnych rytuałów, w tym przecież jest najlepszy. wszystkie te lednice i inne wielkie spędy wiernych są wspaniałe i podniosłe a ilość przybyłych nieodmiennie wzbudza zdumienie, cóż jednak z tego, skoro wszystko to oparte jest na wartościach, które już bardzo słabo odwołują się do chrześcijaństwa. uwala się dokonania wielkiego święta ludzi chcących nieść pomoc oraz tych, którym się nie chce ale raz do roku nawet oni wyciągną pomocną rękę. cała ta społeczna mobilizacja, cały ten zryw, całe to pozytywne przesłanie jest właśnie uwalane a wysyłany przez obecnie rządzących sygnał jest jasny: wasza pomoc nie ma sensu – nie wydajecie swoich pieniędzy tam, gdzie powinniście je wydawać. tłumaczenie pani niejakiej poseł marii nowak uważam za kpinę z ludzi, którzy te wszystkie miliony na charytatywne cele przekazali. to plunięcie w twarz nie owsiakowi, tylko mnie, który te pięć złotych do ogólnej sumy dorzucił. to oddanie stolca na miliony ludzi, którzy nierzadko nie mając zbyt wiele samemu po prostu wrzucili do puszki co mogli. oto jak wyglądają wartości chrześcijańskie w polsce dwiedziestego pierwszego wieku pod rządami chrześcijan i katolików. oto jak chrystusowa idea niesienia pomocy bliźnim wygląda w ustach jednej z jego ponoć wyznawczyń:

Nie słuchałam pana Owsiaka, ale nawet bez znajomości szczegółów jestem przeciwna, żeby prowadził program pierwszej pomocy w szkołach. Jak dotąd więcej zrobił szkody niż pożytku w procesie wychowania młodego pokolenia. Uważam, że jeżeli chce coś robić, niech to robi poza szkołą. Niesprawdzonych osób (albo wręcz takich, które nie wykazały się jeszcze niczym pozytywnym) nie powinno się zapraszać do szkoły. Patrząc na przeszłość, obawiałabym się nawet, że może to przynieść więcej złego niż dobrego.

chryste, współczuję ci twoich wyznawców… twoja "wierna" wyznawczyni mówi to o kolesiu, bez którego nadal umierałyby setki dzieciaków bo temu tak wiernemu ci państwu brakuje na wyposażenie szpitali ale nie brakuje na budowanie świątyń twojej chwały.

do tej pory wydawało mi się, że chrześcijaństwo jest ideologią i religią z gruntu pacyfistyczną. te wszystkie "nadstaw drugi policzek" i nauki udzielane przez człowieka, od którego imienia wywodzona jest nazwa tegoż systemu wartości – to wszystko już od dawna jest tylko ładną nazwą i formą wycierania sobie mordy szczytnymi hasłami, podczas gdy rzeczywistość kreowana przez zawołanych chrześcijan rozmija się kompletnie z owymi naukami. ostatnie mowy na temat pacyfizmu i rozumienia tego pojęcia wygłaszane przez któregoś z polityków PiSu doskonale to unaoczniają. ci ludzie autentycznie tak myślą w dupie mając przykazania swojego ideologicznego i religijnego mentora – jezusa chrystusa. w świecie PiSu nie istnieje drugi policzek. nie istnieje poszanowanie godności drugiego człowieka, nie istnieje chwila refleksji nad ludzkim zachowaniem i nad człowiekiem w ogóle. w świecie PiSu jest układ, są wrogowie tego układu, jest kościół a wszyscy pozostali nie wpisujący się w schemat to uczestnicy owego układu, z którymi walczyć należy wszelkimi możliwymi środkami, nawet za cenę niedouczenia dzieciaków udzielania pierwszej pomocy. kto kurwa wpadł na pomysł ideologizowania tej akcji??? to już nawet nie jest śmieszne… można nie lubić owsiaka ale negowanie wszystkiego, co ten człowiek społeczeństwu ofiaruje li tylko dlatego, że odbiega od przedstawionego dychotomicznego podziału świata w rozumieniu PiS jest nie tylko głupie. to świadczy o potężnych pokładach nienawiści przesłaniającej widzenie, postrzeganie i rozumienie.

jakże daleko nasi przaśni katolicy odeszli od nauk głoszonych przez swojego boga…

,

22 odpowiedź do owsiak, oddaj pieniądze!

  1. Biter Marzec 23, 2006 o 09:29 #

    Na jedno tylko musisz zwrócić uwage a mianowice kregi okołorydzykowe a kościół jako taki to już dwie zupełnie inne bajki, kościół coraz bardziej sie odcina od manipulacji ojca dyrektorka. Ale zgadzam sie w pełni – chore to maksymalnie, lałbym po mordach takich pajaców (i pajacynki) aż moze by troche rozumu do głowy wpadło (chociaż to mało prawdopodobne przy takiej ciemnocie).

  2. btd Marzec 23, 2006 o 09:43 #

    Costa ja cie kiedys kopne normalnie za wyprzedzanie mnie ;-p

    Mialem napisac o pisdach vs owsiak dzisiaj rano w pracy ale zrobilo sie duzo roboty.

    Tym nie mniej: zaraz po wyborach mowilem znajomym ze zamkna wosp i wlasnie idzie ku temu

  3. rasheed Marzec 23, 2006 o 09:50 #

    Podpisuje się wszystkim co mam pod tym tekstem.

  4. Azrael Nightwalker Marzec 23, 2006 o 09:54 #

    Oni mieliby słuchać Jezusa? Przecież to Żyd! :)))

  5. Golem_XIV Marzec 23, 2006 o 10:28 #

    Biter wrote: „kościół coraz bardziej sie odcina od manipulacji ojca dyrektorka”.

    :DDDDD

    Poprawnie:

    „Kościół często odcina się DYPLOMATYCZNIE od działalności ojca dyrektora, która w rzeczywistości jak najbardziej leży w koscioła interesie”

  6. bmp Marzec 23, 2006 o 11:05 #

    Pis-em, LPR-em, Samoobroną i okolicami kieruje jakaś niezbadana i nieograniczona zawiść do każdego, komu coś się w życiu udało.

    Bogaty – napewno kradnie, ekolog – człowiek próbujący przekazać swoją ideologię za pomocą przekazu podprogowego, uczciwy człowiek – tylko takiego udaje…

    Cała polityka większości rządzącej opiera się na takich założeniach.

  7. sprae Marzec 23, 2006 o 13:59 #

    A to wszystko dlatego ze wiekszosc PiSowcow siedzi w kieszeni Opus Dei :) A RM to tylko pionki…

  8. zoobel Marzec 23, 2006 o 14:03 #

    witam! i zgadzam sie z opinia Biter’a, rydzyk nie ma nic wspolnego z kosciolem… to jest SEKTA podszywajaca sie pod katolicyzm… a na dowod tego jacy Ci „katolicy” sa… i jak wspaniale prezentuja milosierdzie i milosc do bliznich proponuje nastepujacy material… http://www.youtube.com/watch?v=WyxEdbyswKA&search=moherowe%20berety wersja short :) i http://www.maxior.pl/?p=index&id=12565&0 wersja full…

    • byte Marzec 23, 2006 o 14:16 #

      Podszywa się? Czyżby? Konferencja Episkopatu Polski powołała swego czasu komisję „duszpasterskiej troski d/s Radia Marja” (czy jakoś tak). Komisja ta działa sobie bez pośpiechu i pewnie czeka na śmierć ojca Tadeusza. Czemu się nie dziwię, bo na czele stoi Głódź, który ma słabość do żyrandoli i dobrej wódki.

      • zoobel Marzec 23, 2006 o 14:37 #

        no tego nie wiedzialem… skoro tak jest to na prawde przykre… mnie zastanawia bardzo… dlaczego nikt z tym nic nie robi! czy lapy rydzyka siegaja az tak dalego? czy kosciolowi to nie przeszkadza, ze tresci niezgodne z katolicyzmem pojawiaja sie na antenie tego radia?

        • CoSTa Marzec 23, 2006 o 14:41 #

          tak, rydzyk ma realne wpływy i łapy sięgają daleko. nie, kościołowi jak widać nic nie chce się z tym robić cokolwiek bo i po co? chwała boża rośnie wraz z kolejnymi inwestycjami ojca dyrektora a zapewne do centrali sporo z tego kapie.

        • byte Marzec 23, 2006 o 16:08 #

          Nie sądzę żeby padre z Torunia miał jakieś wielkie, realne wpływy. Kłopot z Rydzykiem polega na tym, że reprezentuje on poglądy całkiem sporej liczby polskich katolików. Wierchuszka polskiego kleru boi się go ruszyć, bo nie chce z niego robić męczennika, obawia się też czegoś w rodzaju rewolty wśród polskich wiernych. Watykanowi zapewne też nie uśmiecha się awantura w Polsce, która jest modelowym przykładem jednego z nielicznych europejskich krajów katolickich. Po takiej zadymie cóżby to byłby za przykład?

          Rydzyka można było pogonić podczas pontyfikatu Wojtyły, bo polski papież był w kraju wyrocznią. Niestety, JP II nie potrafił albo nie chciał nic z tym zrobić. Teraz już za późno.

        • CoSTa Marzec 23, 2006 o 16:18 #

          „Kłopot z Rydzykiem polega na tym, że reprezentuje on poglądy całkiem sporej liczby polskich katolików.” itd.

          i to jest podtsawa jego wpływów. wpływy zaś daje mu ogromne (bo jest ogromne!) zaufanie i wiara w każde jego słowo dziesiątek jeśli nie setek tysięcy ludzi. i to ludzi potrafiących głośno krzyczeć, karnie stanać pod i mających sporo wolnego czasu bo większość to pewnie emeryci. to ogromna siła. wie to rydzyk, wie to prawica, wie o tym lewica, która nie pozwoli sobie na otwarte udry z rydzykiem (co z nim zrobili będąc u władzy?). ten koleś ma władzę choć jeszcze na szczęście nie stanowi praw osobiście. popatrz jednak na jego wpływy w obecnym parlamencie… szara eminencja, która jak się uprze, to nawet pis z lpr do współpracy przymusi. wygląda jednak na to, że rydzyk politykiem nie jest bo bawić się w to niespecjalnie chce choć mógłby. to krzykacz i pieniacz zbijający popularność na ekstremizmie ale to na pewno nie polityk.

          w sumie diabli wiedzą co z niego za człowiek.

        • byte Marzec 23, 2006 o 17:27 #

          „w sumie diabli wiedzą co z niego za człowiek.”

          Wyjątkowo celne spostrzeżenie :) Doskonałe :))

        • mowglie Marzec 23, 2006 o 17:27 #

          Wolność słowa polega także na tym, żeby sobie Rydzyk mógł pieprzyc co mu sie żywnie podoba. Demokracja polega na tym, że Rydzyk może mieć wpływ na władzę. Demokracja polega też na tym, że raz na jakś czas można zmienić władzę.

          Lewica ani prawica nie powinny nic „robić z Rydzykiem”. Jeśli taka wola powinien coś zrobić Kościół, lub berety (zaprzestając wpłat). Dopóki PIS (choćby i pod rydzykowym przywództwem) nie łamie konstytucji pozostaje tylko zagryźć zęby.

          Wracając do władzy – zaczynam byc coraz większym optymistą. Wystarczy poczekać.

        • CoSTa Marzec 23, 2006 o 18:00 #

          także wolnośc słowa ma swoje granice mowglie i na pewno nie polega na pieprzeniu co się komu żywnie podoba bo to anarchia. prócz konstytucji istnieją jeszcze ustawy nakładające np. na rozgłośnie radiowe rozliczne obowiązki. rydzyk stoi ponad prawem już od dawna i wiesz to doskonale, w końcu bywało że razem do snu słuchaliśmy godzinek czy inszego bełkotu :). piszesz o prawie, konstytucji – ok, ja tego nie neguję, nie twierdzę, że trzeba zakazywać działalności (swoją drogą nigdzie tego nie napisałem). twierdzę, że lewica mogła egzekwować prawo. ale najwidoczniej nie chciała. pytanie „dlaczego?” jest imo retoryczne.

        • mowglie Marzec 23, 2006 o 18:46 #

          Chyba najbardziej chcialem powiedzieć, ze ja mam to po prostu w dupie. Radyja ostatnio nie slucham, moherowe bandy mnie na ulicach nie prześladują, rydzyk mi do chalupy nie zaglada. A co mi tam – niech sluchaja, niech wyznaja Ojca Dyrektora.

        • zoobel Marzec 23, 2006 o 18:09 #

          tak tylko wolnosc slowa ma swoje granice… a rydzyk wraz ze swoimi „naukowcami” na antenie, w gazecie i w tv wymysla po prostu bajki SF a ludzie chlona ta oblude! powiedzmy sobie wprost to jest SEKTA a przeciez z sekami sie walczy czyz nie tak?

    • CoSTa Marzec 23, 2006 o 14:38 #

      że jest to sekta – zgoda w całej rozciągłości. że nie ma nic wspólnego z kościołem – niezgoda w całej rozciągłości. przede wszystkim sam kościół nie ma zamiaru odciąć się od rydzyka a ten nadal jest ksiedzem kościoła katolickiego o ile się nie mylę. ktoś go wyrzucił? coś zakazał? wyparł się ktoś rydzyka? nie? no to zdaje się, że jest w klubie.

      NIE PISZĘ tu o rydzyku, wiara w którego (oj tak, wierzą w niego) jest typowym sekciarstwem. piszę o polskim kościele katolickim wraz z przyległościami i jego rozumieniu chrześcijaństwa.

      boli tylko to, że jest mnóstwo świetnych ludzi, którzy wartości zaszczepione swego czasu przez jezusa jak najbardziej wcielają w życie (wielu z nich nie ma z katolicyzmem nic wspólnego zapewne :)). niestety giną w instytucji i politycznych ekscesach ludzi kompletnie powalonych i nie mających z chrześcijaństwem nic ale to nic wspólnego. ot tyle, by mordę wytrzeć frazesami. których nawet debil jeden z drugim nie rozumie.

      • zoobel Marzec 23, 2006 o 15:45 #

        no wlsnie to jest dla mnie bardzo irytujace… ze nikt sie go nie wyparl! poza tym on jest ojcem, podwladnym przelozonego w zakonie… jakas tam roznica miedzy ksiedzem jest… ale najistotniejsze jest to, ze nikomu on nie przeszkadza! nikomu oprocz ludzi trzezwo myslacych, nie majacych klapek na oczach i tych ktorzy od niego kasy nie dostaja, bo jestem prawie pewien, ze smaruje wszystkim i lechce ich kasa itp….

        co wiecej, papiez JPII NIGDY nie wspomnial o radiu maryja… ale niestety nie zrobil tez nic zeby ukrocic jego wyczyny…

      • byte Marzec 23, 2006 o 16:01 #

        Rydzyk nie jest księdzem, tylko zakonnikiem. Zakony wyłączone są spod jurysdykcji lokalnego episkopatu i podlegają swoim generałom w Watykanie. Redemptoryści (czyli zakon Rydzyka) mają w rzyci jego wyczyny i nie zamierzają sobie zawracać głowy jego barwną osobą.

        Cóż, jaki zakon, taka reakcja.

        • CoSTa Marzec 23, 2006 o 16:06 #

          a okej, mój błąd. dla mnie wsio rawno – nosi koloratkę (czy jak to się pisze) to i ksiądz.

Dodaj komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
poznaj linuksa 3 – otwarte źródła nowej kultury

dziwne i niezbadane są ścieżki klikania... najpierw kliknąłem tutaj. tam zobaczyłem to, tamże doklikałem się tutaj, gdzie zobaczyłem linka prowadzącego...

Zamknij