Menu serwera

heroes of might and magic v – preview

heroes of might and magic v – screen z gry

przyznam szczerze, że nigdy nie rozumiałem fenomenu tej gry. dla mnie to gra nudna, rodzaj karcianki tyle że "chodzonej" tymi wszystkimi bohaterami (zdaje się swoją drogą, że z karcianki jakiejś rodowód swój gra wywodzi) i miejscami zupełnie niegrywalna. spokojnie, nie jestem jakiś uprzedzony – staram się za każdym razem, przy każdej kolejnej odsłonie serii, dać grze szansę. w końcu miliony ludzi na świecie nie mogą się mylić :). niestety, za każdym razem jest prawie że dokładnie tak samo jak za poprzednim, tyle że wszystkiego jest więcej. ja rozumiem, to sprawdzony sposób na zarobienie pieniędzy ale jakoś dziwnie smakuje jedzenie tego samego ciastka po raz kolejny. czy nowa odsłona gry i przejście w 3D coś w tym względzie zmienia? ano zobaczyłem, popróbowałem i wrażenia mam mieszane. heroes of might and magic v jest niezłe jednak z kilkoma dostrzeżonymi póki co "ale"…

grafika

zacznijmy od tego, że gra jest ładna. i to bardzo ładna! zawsze z resztą była. nie, nie chodzi o pokonywanie kolejnych technologicznych barier – chodzi o plastykę (był, droga młodzieży, kiedyś taki przedmiot w szkołach). gra jest plastycznie bez zarzutu, wszystko wyrysowane i obmyślone perfekcyjnie po prostu, pomysłowość w przedstawianiu kreatur sięga tutaj zenitu. taaak – pomysły, kolorystyka… doskonała robota! gdzie więc tkwi haczyk? haczyk, proszę państwa, tkwi w silniku napędzającym grę, który oględnie mówiąc jest mało wydajny.

przejście w 3D kompletnie nic nie zmienia w sposobie rozgrywki. ot można mapą pokręcić i to w sumie jedyny plus. z resztą wątpliwy bo trzeba kręcić czasem dosyć mocno by jakieś ukryte wziątki znaleźć. i tak większość czasu z mapą spędzicie na maksymalnym oddaleniu i rzuciku z lekka izometrycznym, tak się gra po prostu wygodniej. coś to przypomina? no oczywiście, tak właśnie były przedstawiane mapy w poprzednich częściach i doprawdy 3D nic tu nie zmienia. to znaczy w sumie zmienia – wymagania sprzętowe gry są bardzo wysokie. zdecydowanie zbyt wysokie jak na to, co widzimy na ekranie. a co widzimy?

komuś coś mówi tytuł settlers i ich piąta odsłona? nie wnikałem w szczegóły bo i czasu nie było zbytnio ale silnik herosów generuje obrazki bardzo podobne do silnika settlersów z tą różnicą, że silnik settlersów doskonale sobie radził na tej samej konfiguracji. dla malkontentów krzyczących od razu "to se kup lepszego kompa" odpowiadam, że nie mam najmniejszego zamiaru wymieniać sprzętu li tylko dlatego, że komuś się tam nie chce nieco chociaż pooptymalizować kodu. sorry, fakt jest fatem: settlersi chodzili i chodzą o wiele, wiele sprawniej przy porównywalnej jakości generowanej grafiki. i pomyśleć, że silnik herosów poustawiał mi wszystko na minimum przy starcie. no bez jaj proszę… gra tnie w 800×600 przy minimalnych detalach i w ogóle wyłączonym wszystkim co tylko się da. mógłbym wymieniać mnóstwo tytułów technologicznie daleko bardziej posuniętych, które o cięciu nawet na moim kompie nie myślały. od far cry począwszy na doomie ostatnim skończywszy. silnik herosi mają do dupy po prostu i tyle. nowe komputery pewnie to udźwigną ale lenistwo programistów jest wyraźnie widoczne.

kiedy już to wszystko się uruchomi (a to idzie szybko o dziwo) to przedstawia nam się całkiem ładny mimo wszystko widoczek, dopracowane drobiazgi i w ogóle wygląda to fajowo. nie zabójczo ale fajowo na pewno. jedyne co razi to dosyć ubogie modele. żeby nie było, zapodałem ustawienia, które powinny wycisnąć cokolwiek więcej z silnika. niestety, dalej kiepsko. modele zbudowane z kilku wielokątów na krzyż nie zachwycają i nie mogą zachwycać w dzisiejszych czasach. owszem, na screenach wygląda to wszystko nad wyraz ładnie ale poczekajcie do animacji i już będziecie wiedzieli o co mi chodzi. niemniej całość jest miła dla oka i na pewno nie razi. graficy odwalili kawał solidnej roboty. jak zawsze z resztą.

dźwięk

no cóż, to początki mojego grania w herosów V i zbyt wiele o dźwięku nie mogę pisać. to co usłyszałem do tej pory jest dobre, w porywach bardzo dobre. choć już teraz mogę stwierdzić, że sampelków to zdecydowanie za mało nagrano :/. po kilku potyczkach z wieśniakami miałem już serdecznie dosyć wciąż tych samych dźwięków wydawanych podczas bitwy. trochę mogli to chłopcy od dźwięku urozmaicić. po prostu nudzi się to z czasem i tyle. ale pod względem jakości wykonania do dźwięku nie ma się co czepiać. na pewno wyższe stany średnie a w porywach, jak wspomniałem, górna półka.

rozgrywka

uuuu, zaraz ktoś dostanie bęcki!

na dzień dzisiejszy i po kilku godzinkach grania mogę napisać tylko jedno: nic, czego nie widzieliście już wcześniej. powiem szczerze, że to jest największe chyba rozczarowanie. po przejściu w 3D i ogólnie nowej odsłonie mogliśmy się spodziewać jakichś nowych rozwiązań, wprowadzenia nowych elementów do rozgrywki ale tak po prostu nie jest. mam ogromną nadzieję, że ten stan zmieni się w niedalekiej przyszłości i twórcy zaskoczą mnie jakimiś nowatorstwem. póki co jest dokładnie tak samo jak w częściach wcześniejszych, tyle że oczywiście wszystkiego jest więcej. cholera, nie chcę być złym prorokiem ale jeśli to ma tak wyglądać… gracze zakochani w serii pewnie będą się z tego cieszyli ale kurczę ile razy można sprzedawać to samo ubrane w nieco inne szatki? choć w sumie skoro ludzie to kupują i są szczęśliwi to w czym problem? no w niczym, tyle że lekki niesmak pozostaje. tak czy inaczej – to dopiero moje początki w świecie herosów V więc tu może (oby!) się jeszcze wiele zmienić.

tak na marginesie: oto kilka zdań ze strony ubisoftu…

The Heroes franchise enters a new era. Dive into the new groundbreaking Might and Magic universe for the most complete strategy gaming experience ever created.

ekhem… chyba jednak widziałem tytuły bardziej zasługujące na miano "the most complete strategy gaming experience ever created"

Cutting edge technology: For the first time, experience the world of Might & Magic in a full breathtaking 3D animated world supported by a consistent and modern graphic style.

jaja jakieś…

Deep scalable turned-based battle system for challenging and tactical combats: find out the combat system that made the success of the Heroes series or experience the brand new Dynamic Battle System. Choose from over 200 skills, 170 creatures’ abilities and 40 spells to build up your heroes and their armies.

a tu nieco dłużej zostanę. nie pisałem do tej pory o bitwach. nie pisałem bo… w sumie nie ma o czym pisać. prawie dokładnie to samo co wcześniej, tyle że w 3D. pisanie o bitwach per "Dynamic Battle System" to chyba próba napisania, że bitwy są dynamiczne bo dzieją się w 3D. nie, nie są dynamiczne, animacje są sympatyczne ale widziane po raz -nasty nudzą a w ogólności doszukiwać się tu strategii można ale z wieeelką lupą. jedno za to wzbudziło mój szczery uśmiech: przejście do bitwy to kopia efetu znanego z serii final fantasy – obraz się rozmywa, jedzie w jakimś kierunku i proszę, mamy planszę 3D. wpadłem w zachwyt gdy pierwszy raz to zobaczyłem :). później, tak jak w finalach, zaczyna nużyć.

podsumowanie

nowi herosi przeszli gruntowny i solidny lifting, którego mogliby spokojnie nie przechodzić a byliby równie grywalni, jeśli nawet nie bardziej (to 3D miejscami na prawdę przeszkadza). miłośnicy serii znajdą tu to wszystko, za co ją kochają. ludzie normalni ;) nie znajdą tu zbyt wiele (jak na razie) elementów, które mogłyby ich czymś przyssać do gry. kto spróbował wcześniej i jakoś herosi nie przypadli mu do gustu – niewiele straci nie kupując i tego tytułu. ja nie kupię na pewno. nie lubię odgrzewanych kotletów w nowej panierce. jednak nie da się zaprzeczyć, że gra jest grywalna. skoro udało się jej przyssać mnie na kilka godzinek do monitora to coś w niej być musi. problem z całą serią herosów jest taki, że oferuje fajowe, magicznie spędzone chwile przed komputerem. niestety jakaś większa głębia za tym nie idzie. ot karcianka, tyle że ładna, grywalna i mimo wszystko niezła. no i potrafi uzależnić! nie mnie ale ma taki potencjał…

gra na stronach ubisfotu
oficjalna strona gry
strona gry w serwisie gamespot.com

44 odpowiedź do heroes of might and magic v – preview

  1. KeyBi Maj 12, 2006 o 09:12 #

    Ta gra już straciła swój urok, gdzieś od 4 części… Moim zdaniem, nie wszystkie gry należy przenosić w 3D. HOMM jest chyba jedną z nich.

  2. burp Maj 12, 2006 o 09:32 #

    mógłbyś Costa recenzować grę po jej przejściu, a nie po pierwszym włączeniu?

    • CoSTa Maj 12, 2006 o 09:38 #

      „heroes of might and magic v – [b]preview[/b]” zwracam uwagę na to drobne słówko. wszędzie też wspominam że są to wrazenia zgromadzone po kilku godzinach gry. nie wiem jak jaśniej mam to napisać.

      • kruku Maj 12, 2006 o 11:44 #

        być może nie wszyscy wiedzą — HoMM3 jako jedyna część serii została wydana na linucha, niestety bez dodatków. miły dodatek do nielicznych linuchowych gierek.

  3. ish Maj 12, 2006 o 09:43 #

    uhm…pamietam ze w wakacje, jak kuzyn do mnie przyjezdzal to nie robilismy calymi dniami nic procz grania w homm II, a pozniej homm III…czwarta czesc to bylo wedlug mnie dno. Totalne.

    czesc trzecia byla dla mnie optimum mozliwosci – grywalnosc, znosna grafika…

    piatka wydaje mi sie przemangowana- przerysowane postacie, 3d…

    ile bym dal zeby obejrzec piekne rysowane (!!!) szczegolowe postacie jak w trojce tyle ze w wysokiej rozdzialce…a nie jakies 3d :/

  4. tas Maj 12, 2006 o 10:17 #

    Weź mnie nie wkurzaj – gre już zamówiłem i łudziłem się, że na laptopie mi ruszy… Cóż, pozostanie stacjonarka. Ja tymczasem do 6 czerwca (wtedy powinna paczka przyjść z Homm5@pl) czekam i nie czytam recenzji. Bo co się będę denerwował :P

    • CoSTa Maj 12, 2006 o 11:05 #

      spokojnie, to że u mnie przycina nie musi zaraz oznaczać, że na twoim laptopie będzie. ale podejrzewam, że mimo wszystko będzie. na tej samej konfiguracji grałem we wspomniane gry i chodziły bez problemów. nic inego prócz zwalenia roboty przez programistów nie przychodzi mi do głowy w takiej sytuacji. engine jest mało wydajny niestety. o tyle to zabawne, że w sumie elementów animowanych na planszach wiele nie ma. na planszach bitewnych jedyne co się animuje to postacie plus efekty. otoczenie wydaje się być bogate ale de facto jest statyczne (przynajmniej na pierwszych mapach). woda wygląda nieźle ale zarzyna kompa. po prawdzie w morrowindzie zrobiona jest o niebo lepiej a bezproblemowo morrowind u mnie biega.

      jak dla mnie skiszony kod nieco. inna sprawa, że graficy przyłożyli się do roboty i nawet na minimum kompletnym gra wygląda po prostu ładnie. no ale to minimum. po podbiciu rozdziałki i włączeniu efekciorków było uroczo ale grać już się nie dało. acha, zdaje się, że gra wymaga pamięci dosyć sporo. przy moich 768mb ramu dosyć często dysk mielił. eeech, muszę ten swój złom wymieniać na coś lepszego ale to dopiero po kupnie maca :)

      • p.Wesołek Maj 13, 2006 o 09:16 #

        Wrażenia pochodzą z dema, czy z niedostępnej jeszcze u nas pełnej wersji ;)? Ja grałem u siebie w demo na Sempronie 3000, 512 RAMu i mocno leciwym GF 4 Ti 4200 i było całkiem szybko, nawet coś sobie na medium ustawiłem.

        A w grze jest coś, o czym w preview słowa nie było. Inne zamki, rozwój bohatera i armii. To jest synteza głównie części trzeciej i czwartej, nadzorowane przez fanów, która moim zdaniem jest bardzo mocną stroną tej gry.

        A strategia? Liczenie pól (nowość- kwadraty zamiast heksów) oraz sprawdzanie i umiejętne wykorzystywanie jednostek. Przykład jeszcze z HOMM 3. Podczas oblężenia w przerwę w murze daje się coś wytrzymałego. Jeśli przeciwnik jest głupi, to zaatakuje bazyliszkami i moje jednostki skamienieją- wraży bojownik nie przedostanie się poza mury. Podobnie jest z czarami. Siłą są niuanse decydujące o zwycięstwie.

        • CoSTa Maj 13, 2006 o 09:26 #

          wrażenia pochodzą z niedostępnej jeszcze u nas pełnej wersji ;)

          co do zamków i rozwoju nie będę polemizował bo to w sumie esencja tej gry i po prostu logiczne rozwinięcie tego co było wcześniej. ewolucja w dobrą stronę imo. za to wspomnę może o jeszcze jednej rzeczy, która mnie ujęła: wysysanie umiejętności z kreatur. pomysł zaprawdę niezły! być może było to obecne i w czwórce ale w tę nie grałem prawie zupełnie więc ciężko orzec.

          ogólnie: nowi herosi nieco mnie do monitora przykuja na dłużej. szkoda tylko, że u mnie niestety szybkość kuleje :/. być może to kwestia procka, amd2000+ to nie jest demon szybkości dzisiaj. no i moja płyta do przodowników szybkości także nie należy :). no ale ta konfrontacja z fps-ami na prawdę nie wypada dobrze dla hommv. cholera, nie wiem w czym może być problem w takim razie :/

  5. Byru Maj 12, 2006 o 10:35 #

    Dla mnie przejscie serii HoMM w 3D to duża pomyłka, ale tak się jakoś przyjęło, że nowe gry w 3D być muszą a jak nie są to na starcie mają przechlapane i uchodzą za technologiczne starocie. Wystarczy popatrzeć co się dzieje w świecie strategii, przygodówek, (platformówek) i innych. Wszędzie 3D. HoMM3 był dla mnie najbardziej kompletną grą posiadającą świetną grafikę (nawet kiedy odpalam ją dzisiaj), bardzo dobrze rozwiązany syatem gry, ekstra grywalność. Nie mówię już że nawet na starych PeCetach maniacy mogą młucić w HoMM3 godzinami, gdyż ta gra na nich po prostu idealnie chodzi. Piąta odsłona serii miała z założenia czerpać wszystko co najlepsze z odsłony 3. Jak dla mnie, pisanie HoMM na silniku 3D to duże nieporozumienie. Tak jak napisał CoSTa – po co, po to żeby sobie czasem mapke obrócić co jest zresztą dość wkurzające gdyż gra na sprzęcie średnio-wysokiej klasy przycina!? Tak, ale 3D gwarantuje sukces, ludzie kupią, pograją a i tak prawdziwi fani HoMMa 3 po zapoznaniu się z 5 stwierdzą, iż ta nie dorównuje staruszkowi ;]

  6. btd Maj 12, 2006 o 13:01 #

    normalnie prawie ze same lolki „po co w 3d, czemu w 3d?’ Bo po to jest karta graficzna: do ‚robienia grafiki’ a nie procek. Procek ma zarzadzac wszystkim a nie generowac grafike, ktora karta graficzna tylko wyswietla. Inna sprawa jak to jest zrobione – tutaj jest skopane, skoro far cry chodzil ok a homm5 nie potrafi. Nawet OS beda mialy interfejs rysowany przez karty graficzne i tyle. A wszelkie zawodzenie ze 3d jest be jest dla mnie typowo polskim dorabianiem ideologii do braku kasy.

    • CoSTa Maj 12, 2006 o 13:07 #

      niekoniecznie btd. po prostu czasem bywa tak jak pisze ish. po prostu niektóre gry nie nadają się do przejścia w 3d bo tracą potężną ilość swojego uroku. gra ma wyglądać ładnie, działać sprawnie i cieszyć przez kilkadziesiąt godzinek grania. przejście w 3D imo nie wyszło najlepiej. owszem, niby wszystko jest OK ale to się po prostu średnio sprawdza. szczerze mówiąc miejscami nawet mocno irytuje bo tylko przeszkadza. wiesz, z tych potrafiących wiele kart grafiki trzeba też umieć korzystać a o tym zapomniało się miejscami twórcom.

  7. ish Maj 12, 2006 o 13:08 #

    btd…no bez przesadyzmu

    a co to – grafika 2d to juz nie grafika??? bylo wiele pieknych gier, ktore zyskiwaly wlasnie na tym ze byly w 2d!

    uhm, cisnienie mi skacze :)

    • btd Maj 12, 2006 o 14:19 #

      tak, np fallout, ktory dla mnie jedna z lepszych gier ever :)

      Przez grafike 3d rozumiem grafike generowana przez gpu z wykorzystaniem mozliwosci jakie to daje. Tak jak w ubuntu mam xgl czy w vista bedzie. Okienka sa plaskie ale to tez jest ‚grafika 3d’. To jest tylko narzedzie, a ze w korzystaniu z niego wychodzi nie tak jak by sie chcialo – to trzeba miec pretensje do tego co tworzy a nie do narzedzia za pomoca ktorego jest stworzone.

  8. Miro Maj 12, 2006 o 15:04 #

    Zgadzam się z tym, że HoM&M to gra która nie powinna być przenoszona w 3D. Postacie renderowane mnóstwem trójkącików to jednak już nie klimat prawdziwych Heroesów. ;-)

    Wracając do wymagań sprzętowych to zgadzam się również niektóre nie prezentują niczego rewelacyjnego, a mimo to wymagania sprzętowe mają z kosmosu. Takim niedoścignionym wzorem wg. mnie w optymalizacji kodu gry są autorzy Evil Island, ta gra ma piękną grafikę i na moim starusieńkim sprzęcie hulała, że aż furczało. ;-)

  9. lol Lipiec 3, 2006 o 14:56 #

    na jakiej stronie jest crack do heros 5 jak coś to piszczie na gg 7897043 to mój nr gg pisać kto wie!!!!!!

  10. p Lipiec 13, 2006 o 17:59 #

    jakby ktos mial tego kraka to ja bardzo prosze na etansa@interia.pl będę baaaaardzooooooooooooooooo wdzieczna!:)

  11. Bochenek Lipiec 21, 2006 o 14:51 #

    ma ktoś cracka do heroes 4

    jak tak to 7541883 gg

  12. walth Lipiec 21, 2006 o 18:39 #

    normalnie skarbnica numerów gg i emaili się tu robi :)

  13. Mez Sierpień 4, 2006 o 21:05 #

    Gra rzeczywiscie niczym nie zaskakuje ( nie liczac licznych ciec na klasycznych kompach ) no chyba, ze ktos ma kompa MADE IN NASA. Mnie w kazdym razie od heroes IV gra nuzy… A zaczalem grac w to od pierwszej odslony Heroes IIV. Juz Simsy bardziej polecam.

  14. rado Sierpień 25, 2006 o 18:48 #

    Gra wypas jes w [zmoderowane] i jeszcze więcej

  15. Grico Wrzesień 3, 2006 o 13:46 #

    ej ludziska jak macie cracka do heroes 5 to wyslijcie mi go na emaila grico@vp.pl albo jak macie adres gdzie moge go znalezc to wyslijcie mi na maila adres prosze to wazne

  16. crack Wrzesień 17, 2006 o 18:12 #

    Przesłał by mi ktos cracka do heroesa 5 na gg 4746442 lub na e-maila redzioo@op.pl

  17. blder Listopad 11, 2006 o 07:40 #

    napiszcie jakie wymagania ma h5 bo ja jestem przed kupnem karty graf i chciał bym żeby mi podeszła pod ta gierke

  18. crack Grudzień 23, 2006 o 10:46 #

    Jak coś to mam cracka do heroes 5. Mój numer gg 475046.

  19. loreleii Styczeń 24, 2007 o 17:41 #

    witam :) ja też jestem łakoma cracka 1.1 PL do HOMM5, jeśli znajdzie sie ktoś o dobrym sercu, to prosze piszcie na loreleii@wp.pl lub 2525592 gg :) z góry dziękuje Oliee

  20. mario Kwiecień 10, 2007 o 18:17 #

    ja też bym był zainteresowany tym crakiem moje GG to 134 87 83

  21. ad Czerwiec 9, 2007 o 09:46 #

    ma ktosd tego cracka do heroes 5? jak tak to wyslijcie mi na emaila darek_97@o2.pl

  22. Sysunia Czerwiec 18, 2007 o 16:06 #

    KTO MA CRACKA DO HEROES 5 !! PLIS WYSLIJCIE MI NA GADU : 3125333 :D Z gory dziekuje

  23. papa Czerwiec 20, 2007 o 14:55 #

    Jesli ktos moglby podac stronke z crackiem do HOMM5 to bylbym niezmiernie wdzieczny :P gg:9945141 albo email:papa94@onet.eu

    ew. tutaj :) Z gory dziekuje.

    • PeterCub Czerwiec 20, 2007 o 15:21 #

      Ale super, mam do kogo spam wysyłać LOL nawet nie muszę prosić o podanie maila hehehe. Normalnie śmiech na sali (brak jakiegokolwiek zachowania bezpieczeństwa). A cracka sobie sami znajdźcie, ta stronka to nie poradnik dla piratów, tylko normalna rodzinna stronka miłego człowieka. Mam rację, CoSTa?

    • ??? Czerwiec 22, 2007 o 16:58 #

      zamknij pysk śmieciu

  24. ish Czerwiec 22, 2007 o 17:04 #

    no geeez – CoSTa masz tu wysyp dzieci neostrady ;)

    • CoSTa Czerwiec 22, 2007 o 19:00 #

      83.16.116.194 – bez pudła ish :)

      mam, kolekcjonuję. bardzo dobrze się bawię czytając te prośby o cracki :)

  25. irys Czerwiec 27, 2007 o 17:37 #

    Kto ma muzę z Herosa V bo niegdzie nie mogę znaleźć baaardzo proszę.. mój nr gg 5475243

  26. Peter Lipiec 2, 2007 o 14:06 #

    Może ktoś zamieścić link z crackiem do H5 ?

  27. Borys8 Lipiec 4, 2007 o 12:11 #

    Hej może mi ktoś wysłać crack homm5 na email borys8@gmail.com z jakimis malymi instrukcjami co do wklejenia cracka plx.

  28. Hadżi Lipiec 12, 2007 o 15:36 #

    DEbile ku*** [cenzurka – CoSTa] jestescie i tyle

  29. piter ziom Lipiec 19, 2007 o 14:43 #

    niech ktos o dobrym sercu wysle mi cracka do H5 prosze lasocin12@gmail.com

  30. spzaner Sierpień 6, 2007 o 14:40 #

    jak ma ktoś crack to niech mi wyśle na email bardzo potrzebny z góry fenks

  31. szpaner Sierpień 6, 2007 o 14:42 #

    jak ma ktoś crack to niech mi wyśle na email bardzo potrzebny z góry fenks religa10@interia.pl

  32. h 5 Sierpień 21, 2007 o 11:40 #

    Jak kto ma craka do heros 5 to niech wysle na email rafi2p@wp.pl prosze o pomoc

    Z góry dzieki:)

  33. PIOTR Sierpień 29, 2007 o 14:20 #

    Jak ktoś ma crack do HoMM 5 to plz ptzrslijcie mi na maila: piotr_garus@interia.pl

  34. ddd Luty 13, 2008 o 16:10 #

    wiecie gdzie mozna sciagnac cracka do heroes5

Dodaj komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
zdecydowanie czas wymienić sprzęt

nie rozumiem nowoczesnych technologii, czego w sumie się nie wstydzę. nie wiem jak to wszystko działa, wiem tylko po co....

Zamknij