Menu serwera

gset-compiz – Compiz pod kontrolą

gset-compiz – ułatwia życie

O proszę, nareszcie ktoś pomyślał o bezmyślnych klikaczach (czyli na ten przykład o mnie :)) i zafundował im kolejną fajną zabawkę. Jedną fajną zabawkę już bowiem mamy a zwie się ona XGL w tandemie z Compizem. Wszystko fajnie i świetnie ale tak właściwie to jak tego Compiza się konfiguruje? Ano dla bezmyślnego klikacza (nie chwaląc się o mnie chodzi :)) zrobiono specjalne narzędzie, dzięki któremu można nieco w bebechach Compiza pogrzebać i robić to nawet w sposób całkiem miły, prosty i przyjemny.

Rzecz nazywa się gset-compiz, autorem jest niejaki Gerd Kohlberger a ja nieco się tym narzędziem pobawiłem w ramach rozwalania swojego Ubuntu. Ubuntu nie chce się dać rozwalić, wszystko znosi dzielnie a przede wszystkim z dnia na dzień, wraz z odkrywaniem coraz to fajniejszych nowinek, zyskuje tylko w moich zapyziałych zmęczeniem oczkach. Tym razem pobawiłem się czymś naprawdę sympatycznym i przydatnym dla kogoś zwracającego uwagę na to, jak jego desktop wygląda.

gset-compiz pozwala na pogrzebanie nieco w gconfire bez potrzeby odpalania edytora gconf-editor, a co za tym idzie – oszczędza nam widoku niewiele mówiących nazw opcji, w których można sobie pogrzebać na czuja. Pogrzebałem tak właśnie na czuja nieco wcześniej i dzięki bogu niech będą, że nie byłem kompletnym idiotą i zrobiłem sobie backup swoich compizowych ustawień. Bo efekt nieco mnie przerósł i za cholerę nie mogłem odkręcić tego, co namieszałem (btw – jest jakiś sposób na przywrócenie defaultowych ustawień Compiza?). kopia zapasowa to jednak fajny wynalazek.

Stało się tak bo momentami za cholerę nie wiedziałem, co ja właściwie takiego zmieniam. Duch partyzanta ożył i zmieniałem na czuja. Duuuży błąd. Ale więcej już błędu nie popełnię, mam gsset-compiz, który w dosyć klarowny sposób pozwala poustawiać opcje także uruchomionych wtyczek (swoją drogą, nie wiedziałem, że już tyle ich jest). Większość compizowych ustawień jest w miarę jasno opisana i grzebanko staje się po chwili czynnością całkiem przyjemną. Tło dla cube? Kilka sekund i po robocie. Cień lekko poprawić coby był mocniejszy? Klik, klik i już. To działa i to całkiem dobrze.

Wszystkim więc fanom Compiza, a szczególnie tym, którzy tak jak ja może i lubią eksperymenty ale wolą eksperymentować z czymś w miarę bezpiecznym – polecam sofcik z całego serducha. małe toto, przyjemne, dające niejaką kontrole nad tym, co się nam na ekranie wyświetla. Bardzo fajna sprawa.

Program dostępny jest w repozytorium xgl.compiz.info. Coby się dossać do repozytorium (tak swoją drogą – fajne rzeczy tam mają), wystarczy do listy repozytoriów dorzucić:

deb http://xgl.compiz.info/ dapper main

a dalej normalnie:

$ apt-get update
$ apt-get upgrade
$ apt-get install gset-compiz

W repoztorium siedzą świeżutkie wersje XGLa i Compiza, które sprawują się u mnie bez zarzutu. Dobra jest w tym repozytorium jednak więcej i warto tam nieco pogrzebać.

Miłego finetunowania swoich desktopów! A i pochwalić moglibyście się trochę. Ciekaw jestem co można wycisnąć z XGLa, Compiza i jakichś nieznanych mnie dodatków.

3 odpowiedź do gset-compiz – Compiz pod kontrolą

  1. Nenros Lipiec 29, 2006 o 18:13 #

    Programik odkryłem już jakies kilka miesięcy temu, ale jako że przez pewien czas nie korzystałem z XGL z compizem, to po zainstalowaniu go aż się zdziwiłem jak program sie rozwinął(na początku klikanie nic nie dawało rzeba było i tak gcnfem zmieniać). Ale dzięki takimk programom można łatwo windowsiarzowi pokazać że „Wy chyba takich bajerów nie macie, co?” :)

  2. z3ppelin Sierpień 5, 2006 o 12:16 #

    ‚(btw – jest jakiś sposób na przywrócenie defaultowych ustawień Compiza?)’

    rm -rf ~/.gconf/apps/compiz i przelogowanie sie :)

  3. msichal Kwiecień 19, 2007 o 08:00 #

    Ej. Wie ktoś może jak za pomocą gset-compiz „oddalić” kostkę przy obracaniu?? pliss help !!

Dodaj komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
da Majek duszkiem

Dawno już nic nie było wrzucane w kategorię zdjęcia. Czas więc nadrobić choć odrobinę to zaneidbanie. Dziś tylko dwie foteczki...

Zamknij