Menu serwera

Gdzie nasz Wiedźmin???

Kurczę, ile Wiedźmin już powstaje? Robiła niejakie wrażenie jakiś czas temu ale teraz, po rozpowszechnieniu się Xboxa360 i wejściu do gry Playstation 3 oraz już przygotowywanym tytułom służącym za gierkowe launchtitles Visty – obawiam się, że w dniu premiery ta gra będzie już stara i po prostu brzydka. Diabli wiedzą co tam chłopaki zamierzają ale jeśli ma z tego być coś więcej, niż hit polskich torrentowni, to czas chyba najwyższy na premierę.

Czekam i czekam a mnie dziś lekko zdziwiło to, co zobaczyłem na stronce developerka zwącego się ZootFly. Dwie przygotowywane gierki na konsole nowej generacji (PS3 included), z czego jedna to coś luźno związanego z filmem Ghostbusters (niestety w wersji XXI wiek, czyli strzelanka do bólu pewnie, zero magii leciwego tytułu) a druga siedząca w tamtejszym świecie ponoć bardzo… No niby nic niesamowitego ale tak z ciekawości zerknąłem na adres a tam stoi jak wół, że to ekipa Słowacka mieli obydwa tytuły. I tu mnie nieco cholera wzięła. bo skoro chłopaki mogą trzaskać swoje tytuły w miarę szybko (zestawy developerskie dla PS3 ruszyły do developerów zapewne długo po rozpoczęciu prac nad Wiedźminem), w dodatku tytuły te nie wyglądają źle… No cóż, jeszcze spoooro wody w Wiśle upłynąć musi, zanim ten kraj zacznie cokolwiek znaczyć w gierkowym rynku. Zarówno w roli konsumentów, jak i twórców. Szkoda :/

Poniżej dwa trailery/teasery (nagroda za wytłumaczenie różnicy między trailerem a teaserem przewidziana :)) gierki o nazwie Time0. Tu nie widać zbyt wiele ale odpalcie sobie wmv-y siedzące na stronie developerów. Do wyświetlania fullscreen przewidziane. Oj, ładnie pokazują, co możemy już niedługo na telewizorach wciągać. Okej, może grafa nie powala ale jakoś chłopaków nie kojarzę z graficznych hiciorów (w ogóle ich nie kojarzę) a proszę, potrafią. Gdzie jest w takim razie nasz Wiedźmin?!

Time0 – teaser 1
Time0 – teaser 2

11 odpowiedzi do Gdzie nasz Wiedźmin???

  1. btd Styczeń 20, 2007 o 23:13 #

    spokojnie, bedzie.

    A przy rpg martwienie sie ze bedzie brzydka? A ja zawsze martwilem sie fabula, ot glupi jakis. Fallout mial 256 kolorow chyba a mam zamiar chyba 10 raz przejsc Jak ktos gra w rpg dla grafy to niech siedzi przy zabugowanym i nie dojebanym gothic3 w ktorym optymalizacja wyglada tak: „przeciez zaraz wychodza quad core i nowe grafy – optymalizowac nie trzeba”

    W Wiedzminie bedzie najwazniejszy swiat i postacie, a to co widac na screenach i filmikach dla mnie jest jak najbardziej ok i pasuje jak widze swiat Geralta po chyba ktorystam-setnym przeczytaniu cyklu

    Innymi slowy – marudzisz ;-> (a zreszta na makowce chyba ci nie pojdzie jakos sensownie, z laptopowa grafa jaka masz – 950gma)

    • CoSTa Styczeń 21, 2007 o 00:19 #

      a co to btd, rpg nie może wyglądać ładnie? powiem więcej – erpeg MUSI wyglądać dobrze a nwet lepiej. to, że puszczają zabugowane gry w handel a ludzie je kupują, to już tylko o ludziach świadczy. że nie optymalizują? kup se konsolę i zobaczysz co znaczy pojęcie optymalizacji :)

      to, że tobie się grafika na filmikach i screenach podoba (zobaczymy jak będzie się engine sprawował na różnych konfiguracjach a nie tylko tych testowych – optymalizcja itd.) to dobrze dla ciebie. mnie na ten przykład już nie za bardzo bo w międzyczasie zdążyły wyjść tytuły zjadające wiedźmina na śniadanie pod tym względem. i pewnie nie tylko tym. a na zachodzie tytuł nie wywoła po prostu większego zainteresowania i tak minie kolejna okazja zaistnienia w branży. bo wiesz btd, ci kolesie to dla kasy robią a życzę im jak najlepiej, tym bardziej, że pracuje przy tej grze jeden taki mój znajomek i chciałbym, by tę jego pracę jakoś doceniono nie tylko na wspomnianych torrentowniach. bo w naszym kraju na jakąś sensowną sprzedaż to nie ma co liczyć.

      mój maczek nie służy do grania :)

      • btd Styczeń 21, 2007 o 20:31 #

        „mój maczek nie służy do grania :)”

        Nie, nie nadaje sie ;-)

        Poza tym co juz napisalem a oczywiscie nie dotarlo to nie pasuje mi porownanie konsolowej strzelanki – w ktorej wyrafinowana to moze byc grafa i klimat z rpg opartym po 1 na jednym z najlepszych cykli fantasy 2 ogromnym swiecie z bohaterem ktory nie jest ‚bezwolnym golemem’ i maszynka do zabijania bez uczuc tylko heheh ma sumienie, filozofuje itd, i zdaza mu sie uwazac sarkazm i cynizm za przejaw inteligencji

        • CoSTa Styczeń 21, 2007 o 22:58 #

          [quote]„mój maczek nie służy do grania :)”

          Nie, nie nadaje sie ;-)[/quote]

          btd, proszę… gdybym chciał kupić coś do grania to kupiłbym sobie spasionego peceta. moje mini NIE SŁUŻY mi do grania, o czym już z resztą pisałem nie raz. do grania mam konsolę.

          jaki wiedźmin w grze będzie, to się dopiero okaże. a porównuję tylko terminy tworzenia gier a nie gry. chcesz porównań rpg – rpg? zerknij na obliviona chociażby. prócz tego, że jest, to mam wrażenie, że rodzima produkcja raczej nic lepszego od tej gry do gatunku rpg nie wniesie. zakładam, że to będzie rpg a nie hack’n’slash nazwany dla niepoznaki erpegiem, bo będzie można z kilkoma postaciami „pogadać”.

    • btd Styczeń 21, 2007 o 10:18 #

      ale dlaczego MUSI wygladac ladnie? Tzn ladnie wiadomo, ale w rpg nigdy nie bylo nacisku na grafe jako cos najwazniejszego – ma dobrze obrazowac fabule, ale jakos nie spotkalem sie w recenzjach ze stwierdzeniem ze super fabula, npc itd tylko ze grafa slaba.

      Zobacz takiego Planescape: torment albo baldury albo niesmiertelne fallouty – ludzie dalej w to graja w wg takiego podejscia powinni olac bo grafa nie taka. Zobacz jak wyglada WoW :-D i ile ma milionow graczy :)

      • CoSTa Styczeń 21, 2007 o 23:10 #

        dlaczego ma wyglądać ładnie? bo ja wiem? bo może dlatego, że mamy XXI wiek i z kart graficznych można wyciągnąć daleko, daleko więcej niż w czasach planescape. takoż ilość pamięci i wszystkiego zwiększyła się od tego czasu drastycznie i technologicznie nie jest problemem zrobić coś, co ładnie wygląda. nie wiem jak jest na pc ale na konsolach o takie rzeczy dbają. może dlatego, że ktoś tam wychodzi ze zdrowego założenia, że fabuła to rzecz istotna ale pozostałe elementy także na ogólny odbiór gry się składają.

  2. mads Styczeń 21, 2007 o 11:21 #

    Akurat mam przyjemność współpracować z firmą, która finansuje produkcję Wiedźmina. Cóż ich największy problem polega na tym, że za szybko poinformowali o tym, że takowa gra powstaje. Dobry RPG robi się kilka lat, a nie dwa-trzy. No ale z tego co mi wiadomo, to Bagiński już kończy/skończył wszystkie filmiki do gry i ogólnie gra jest dopinana, więc jeśli niebo nie spadnie na ziemię, to ukaże się w 2-3kwartale tego roku.

    Póki co największe zagraniczne serwisy o grach uznają The Witchera za najlepszą grę RPG 2007 roku. Oby się nie mylili.

    PS. Nasz rynek growy jest największy w europie wschodniej. Podobno. :)

  3. Gracz Styczeń 21, 2007 o 11:36 #

    Jeśli informacja jaką wyłowiłem jest miarodajna to na Wiedźmina przyjdzie czekać do późnej wiosny.

    [url]http://gracz.jogger.pl/2007/01/02/wywiad-z-tomaszem-baginskim/[/url]

  4. btd Styczeń 21, 2007 o 12:16 #

    to jak masz znajomego przy wiedzminie to sie go spytaj czy ‚daleko jeszcze’ :)

    Painkiller dobrze sie sprzedawal. Zarobili iloscia a nie cena.

  5. gekon Styczeń 21, 2007 o 14:25 #

    Jak to kiedy? Na okolice czerwca premiera jest przewidziana (tez mam wtyke w Red Studio :)). A co do grafiki zgadzam się z btd. A w Buggerfalla się całkiem przyjemnie grało (Morrowind to już nie to).

Dodaj komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
Garść przesądów

Maila o takim tytule dostała swego czasu moja żonka od swoich kolesi z roboty. Jednak grunt to mieć wesołych współpracowników...

Zamknij