Menu serwera

home.pl i spam

Od lat mam już konto pocztowe na home.pl. Od czasu Gmaila zastanawiam się jednak, jak długo będę w stanie sam sobie tłumaczyć, że mam płacić za idiotyczną usługę, która do pięt nie dorasta darmowej usłudze od Google, której nie da się sensownie obsługiwać przez przeglądarkę a jej jedynym plusem jest szybkość działania i fajne limity na wielkość wysyłanych wiadomości, które i tak w sumie są bez większego znaczenia, bo większość odbiorców tak wielkich przesyłek jednorazowych nie odbierze. Tak naprawdę utrzymuję to konto tylko dlatego, że swego czasu zrobiłem sobie z konta na home.pl swoje main konto pocztowe, to najważniejsze, to dawane pracodawcom i zleceniodawcom, to służące do rejestrowania „poważnych” usług sieciowych, to służące do kontaktu z bankami itd. Odkręcać to teraz byłoby męką ale home.pl stanowczo przegina. Przegina z nieporadnością w obsłudze spamu. Do niedawna trzeba było spamowe maile słać ręcznie (sic!) na specjalne konto a i tak nie dawało to żadnych efektów. Od jakiegoś czasu kolesie z home.pl umożliwili zaznaczenie niechcianej wiadomości (lub ich zbioru) i kliknięcie na ikonkę „zgłoś spam” – funkcjonalność, jaką mają najgłupsze konta pocztowe na o2.pl czy innych interiach od początków chyba swojego istnienia.

Ale dziś dobiło mnie poniższe. Zgłosiłem bowiem spamik. Co dostałem w zamian? Proszę bardzo:

Hi. This is the qmail-send program at home.pl.
I’m afraid I wasn’t able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I’ve given up. Sorry it didn’t work out.

spam@spam.home.pl:
212.85.96.84 failed after I sent the message.
Remote host said: 553 your message looks like a spam… twoja wiadomosc wyglada na spam…

Tak wy głupi idioci potrafiący wysyłać ładne faktury ale nie potrafiący odpowiedzieć na pytanie „kiedy Państwa usługa będzie warta jakichkolwiek pieniędzy?” – Wasz system antyspamowy nie przyjmuje zgłaszanego spamu, bo to… SPAM!

Nieee, utrzymywanie tej niekompetencji ze swoich pieniędzy nie ma większego sensu. Pożegnam się z tym kontem bez większych wzruszeń. Tylko pracy przy aktualizowaniu tych wszystkich usług sieciowych szkoda…

20 odpowiedzi do home.pl i spam

  1. Piotr / savek Marzec 26, 2008 o 19:04 #

    Uhuhuh :))) Dali radę chłopaki :)))) Kiedyś (przed czasem gmail’a :) zastanawiałem się nad kontem u nich. Dobrze, że się nie zdecydowałem :) poczty od swojego dostawcy miejsca w sieci Web też nie używam… :) To tak na pocieszenie dla home.pl. Pozdrawiam

    • CoSTa Marzec 26, 2008 o 20:45 #

      Kurczę, nie wiem już czy śmiać się, czy płakać… 50 złociszy rocznie za warunki tak marne, że aż zastanawiam się, czy jest ktoś jeszcze tak głupi jak ja i toto opłaca. Nie, pewnie nie ma nikogo takiego. Oby nikogo takiego nie było bo bardzo brzydko pomyślę sobie o naszym narodzie :)

  2. Biter Marzec 26, 2008 o 22:25 #

    Faktycznie porażka. Ta firma (jedna z większych w tym kraju jakby nie patrzeć) żyje dzięki masowej i bezustannej reklamie wszędzie gdzie tylko można (tam gdzie można to zresztą też). Ludzie klikają w reklamy typu „domena i pierwszy rok za złotówkę”, to i na brak klientów nie narzekają. A skoro klienci już są (i co za tym idzie kasa) to nie trzeba już o nich tak bardzo dbać, przyjdą na ich miejsce kolejni ;) Ot, takie nieprzyszłościowe myślenie korporacji ;)

  3. harry Marzec 27, 2008 o 00:33 #

    Też mam konto na home, ale na szczęście nie muszę płacić co rok, bo mam u nich wieczyste ponad 8 lat… na plus tylko szybkość.

  4. borczynski Marzec 27, 2008 o 01:46 #

    z tego co czytam, chyba lepiej w Twoim przypadku po prostu kupić swoją fajną domenkę i podpiąć to pod Google for Domains.

    używam od ponad roku i jestem bardzo zadowolony. no, może IMAP działa koślawo, ale też da się przeżyć.

    poza tym – cud, miód i maliny:)

    pzdr.

    a.

  5. SpeX Marzec 27, 2008 o 02:44 #

    Ew pobierać pocztę z Home przez inną pocztę np gmail i tam filtrować spam.

  6. Robert Pankowecki Marzec 27, 2008 o 08:54 #

    Podpinam się do rozwiązania spexa. Też mam konta, które kiedyś ktoś ode mnie dostał i nie mogę z nich zrezygnować. Zakładasz konto na gmailu, robisz, żeby pobierał Ci pocztę z Homa i cieszysz się nowym kontem, starym kontem, i genialną walką ze spamem. :-)

    • pedro Marzec 27, 2008 o 13:27 #

      W sumie takie rozwiązanie ma tą wadę, że pobiera maile z zewnętrznych kont co godzinę i nie da się częściej. Najlepiej byłoby ustawić forwardowanie maili z home na gmaila.

      • Robert Pankowecki Marzec 27, 2008 o 17:42 #

        Bardzo dobre rozwiązanie pedro. A tak na marginesie, jeśli w jakimś momencie na gmailu koniecznie potrzebujesz pobrać pocztę z innego konta możesz wcisnąć przycisk: „Check mail now”. Oczywiście zwykle nie wiesz, że na innym koncie czeka na Ciebie ważna poczta i ktoś niecierpliwie oczekuje odpowiedzi. Włąsnie captcha poprosiła mnie o wpisanie „huy”. Mam to wziąć do siebie ?

  7. Lookanio Marzec 27, 2008 o 14:26 #

    No cóż… łączę się w bólu. W firmie mamy u nich hosting i czasem muszę coś zrobić z pocztą via ich web-malier to mnie…pi pi. Ze spamem radzimy sobie lokalnie.

    Znajomemu jednak musiałem ostatnio odspamować konto u nich bo w ciągu 2 h dostał ileś tam tys. maili… a z home.pl żadnej reakcji.

    No i ciekawostka.. jeszcze do niedawna mieli domyślnie włączony catch-all dla poczty z własną domeną. Cuuuuudo ;-)

  8. Maciej Litwiniuk Marzec 27, 2008 o 18:20 #

    „Od lat mam już konto pocztowe na home.pl.” stanowczo bardzo długo zajęło ci zrozumienie, że home posysa ;)

  9. CoSTa Marzec 27, 2008 o 20:27 #

    [b]biter[/b]: A tam zaraz korporacji… Fakt, marketing mają mocny ale ich hosting ponoć jest naprawdę dobry. Nie mam pojęcia, dlaczego konta mailowe są tak zaniedbywane.

    [b]harry[/b]: Kurczę, gdyby to było konto darmowe, to bym nie narzekał. Ale płacę, wymagam i sama szybkość (też mnie się podoba) mi nie wystarczy. Mam nadzieję, że ktoś to tam zrozumie.

    [b]borczynski[/b]: A na domenkę i serwer, na którym strona stoi nie narzekam zbytnio. Owszem, undergroundowe warunki nieco ale za to wszystko między znajomymi. Na szczęście wariant googlowy najzwyczajniej nie jest mi potrzebny :)

    [b]spex[/b]: Moim problemem z home.pl nie jest spam (tego nie ma zbyt wiele) ale kompletny brak rozwoju tej usługi. W dodatku płatnej. Dziwna jest polityka home.pl w tej kwestii…

    [b]robert[/b]: Tak, wszystko fajnie, tylko właśnie dociera do mnie, że nie dam zarobić firmie, która nie rozwija swojego produktu. Wolę dołożyć 250 zyla i mieć na ten przykład konto .Mac, które sporo fajnych rzeczy daje posiadaczom Makówek. A z captchą sobie porozmawiam zaraz :).

    [b]lookanio[/b]: A no właśnie, w tym problem – tej usługi nie da się używać sensownie mając na względzie dzisiejsze standardy. A to catch-all to jak rozumiem takie fantastyczne rozwiązanie pozwalające spływać wszelkiemu śmieciowi mailowemu słanemu na domenę na jakiś ustalony adres mailowy, tak?

    [b]maciej[/b]: Na żywo i w kolorze właśnie widzisz jak działa lenistwo i przyzwyczajenie. Coś, co pozwala żyć i funkcjonować firmom, które nic nie robią ze swoim produktem. Tak, jestem głupi ale to się coś czuje zmieni.

  10. Lookanio Marzec 27, 2008 o 21:33 #

    [b]Costa:[/b] Tak dokładnie :-/ Wyobraź sobie, gdy ktoś mało techniczny/internetowy zaczyna u nich przygodę z pocztą elektron… Pierwsze wrażenie – bezcenne ;-)

  11. Przemion Marzec 28, 2008 o 02:34 #

    A widziałeś to:

    http://www.google.com/a/?hl=pl – Gmail dla twojej domeny :D – za free, i dziala naprawde rozsadnie :D

    Pozdrawiam

  12. CoSTa Marzec 28, 2008 o 08:36 #

    [b]lookanio[/b]: Yeah, wyobraziłem sobie. Faktycznie – doświadczenie bezcenne :).

    [b]przemion[/b]: Jak już zdaje się wspominałem – problem czegoś innego dotyczy a nie problemów z mailingiem czy ze spamem. Po prostu nie widzę sensu w oferowaniu przez home.pl usługi, która na rynku nie ma racji bytu a do tego się pitoli :).

    • fajkat Maj 14, 2008 o 19:51 #

      Własnie wysłałem do home.pl zażalenie, bo mam PŁATNE konto w usa.net, a oni zatrzymują moje maile do adresata u nich, bo uważają że to darmowa skrzynka i źródło spamu. Oczywiście użyłem formularza bo CoSTa pisze “Wasz system antyspamowy nie przyjmuje zgłaszanego spamu, bo to… SPAM”.

      Wygląda na to że mój adresat po prostu w konfiguracji odhaczył “blokuj listy zawierające spam – z serwerów typu: hotmail, msn, yahoo…” a szerszą listę (nie wiem czy kompletną) podają w swojej Polityce Antyspamowej: *@yahoo.*, *@excite.*, *@lycos.*, *@mail.com, *@mail.net, *@email.com, *@email.net, *@compuserve.com, *@hotmail.com, *@msn.com, *@usa.com, *@bigfoot.com, *@altavista.*, *@juno.com, *@usa.net, *@cs.com, *@netscape.net, *@aol.com.

      Panowie z home.pl – z takimi obostrzeniami to ja mógłbym tylko dostawać listy od samego siebie.

  13. krzychu Kwiecień 11, 2008 o 08:52 #

    CoSta strasznie pomarudziłeś! :)

    i to tylko dlatego, że home źle skonfigurował ścieżkę zgłszania spamu? :)

    o wiele za mało, żeby to potraktować inaczej niż marudzenie. pewnie śniadania nie zjadłeś, albo obiad ci leży na żołądku :P

    a bardziej serio: osoby odpowiadające za systemy antyspamowe na poziomie całego serwisu – tu: całego ISP mają masakrycznie trudne zadanie. Powód jest prosty: nigdy nie zadowolą wszystkich i zawsze znajdzie się punkt w którym to będzie temu lub owemu ciekło, albo będzie zbyt szczelne. Tym bardziej, gdy dla danego systemu ma się tylko twarde blokady (czarne listy), bez jakichś bardziej złożonych narzędzi (bayes, szare listy, białe listy, autoryzacje etc.).

    Jedyna rozsądna postawa, jaką powinien zająć klient to wykorzystanie własnego programu antyspamowego, który działa lokalnie i tylko dla mojego konta. Tu pewnie wybór takich softów jest spory i częściowo zależy od klienta e-mail, którego lubisz i używasz.

    W pewnych sytuacjach mogą być też przydatne serwisy, które przyjmują pocztę wyłącznie od zaufanych/zweryfikowanych nadawców. W praktyce polega to na tym, że zamiast podawać komuś swój adres e-mail podajesz link do strony www, która autoryzuje człowieka i (zależnie od szczegółowej konfiguracji) dopiero wtedy pokazuje twój adres lub – bez jego ujawniania – przekazuje pocztę na twój ‚tajny’ adres.

    Ten właśnie mechanizm chyba jest dla ciebie? :)

    • CoSTa Kwiecień 13, 2008 o 20:28 #

      Płacę to i narzekam. Mogę właśnie dlatego, że płacę :). Masz konto w home? Jeśli nie, to niezbyt wiesz o co mi chodzi.

      Nie neguję, że osoby odpowiadające za walkę ze spamem mają trudne zadanie. Twierdzę, że chłopcy w home.pl mają to głęboko w dupie. Google potrafi, zasrane o2.pl radzi sobie lepiej ze swoją darmową pocztą, hell – admini na serwerze na którym stoi moja strona porobili tak, że o spamie mogę zapomnieć. Tylko nie panowie z home.pl. Komuś się nie chce najwidoczniej. Przykre, że ten ktoś przy okazji chce za to, że mu się nie chce, brać pieniądze.

      Zwalanie problemów ze spamem na klienta i jego program mailowy to jakieś nieporozumienie i kompletne oderwanie od rzeczywistości. Nie wydam ani złotówki na usługę, z którą mam się zmagać. Żarty chyba sobie ze mnie jakieś teraz robisz.

      Co do mechanizmów i walki ze spamem – są różne sposoby ale nie o to chodzi i nie odnosi się to do istoty problemu, którą jest beznadzieja usługi oferowanej przez home.pl.

      • krzychu Kwiecień 14, 2008 o 13:30 #

        Płacisz = narzekasz … ok, to wiele wyjaśnia :)

        Jednak chyba nigdzie home ci nie gwarantował poziomu skuteczności ochrony antyspamowej. Gwarantował, że takowa jest i tylko tyle. No chyba, że się mylę? :)

        ps. w home mam kilka kont e-mail.

        • CoSTa Kwiecień 14, 2008 o 14:03 #

          Nie narzekałbym, gdybym nie miał na co. A że do tego jeszcze płacę, to czuję moralne prawo do narzekania i obowiązek do przestrzegania innych :).

          Home nie gwarantuje, i owszem. Zdaje się że żadna firma tego nie robi bo nie jest po prostu w stanie zagwarantować wyżynanie wszystkiego, co się w dziedzinie spamu wykluje. O niczym to jednak nie świadczy – Google potrafi sobie ze spamem dać radę w usłudze darmowej. Admini serwera, na którym stoi moja strona nie mają żadnych problemów z wyżynaniem śmiecia i to mimo tego, że kofeinowego maila używam wszędzie gdzie się da. Jak widać – można. A gdy się bierze za coś pieniądze to po prostu trzeba.

          Na mechanizm bezbolesnego zgłaszania spamu przez po prostu zaznaczenie wiadomości i kliknięcie w ikonę „spam” czekałem w home z dwa lata jak nie dłużej. Wcześniej proces trenowania polegał na ręcznym przekierowywaniu maili na odpowiedni adres, co i tak nic nie dawało. Sorry ale usługa home jest po prostu do rzyci. Niezależnie z której strony na nią nie patrzeć. Dlatego ładnie się z home pożegnamy, nawet jeśli będzie mnie to kosztowało sporo czasu i wyszło ostatecznie drożej, niż po prostu zapłacenie za to cholerne konto.

Dodaj komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
Wielkanocny wypad do Stalowej Woli

Wróciliśmy z szybkiego świątecznego wypadu do Stalowej Woli, który prócz ściągnięcia z teściów podatku w żarciu, miał też na celu...

Zamknij