Menu serwera

Ferguson FBOX ATV

Ferguson FBOX ATV – Android i Linux w jednym stali domu

Zacznę może od tego, że FBOX ATV to jak do tej pory chyba najlepszy FBOX, jaki powstał w firmie Ferguson. Nie tylko najlepszy ale także – co oczywiste – najszybszy, najmocniejszy i w ogóle same „naj”. Bawię się tym urządzeniem już od dłuższego czasu i jestem nim po prostu zachwycony. Ma kilka wad ale żadnej, z którą nie można by było sobie poradzić w raczej prosty sposób. Ma za to ogromną ilość zalet i jeśli szukasz jakiegoś urządzenia, które ma ożywić nieco twój telewizor, właśnie znalazłeś. FBOX ATV nie tylko ożywi twoje TV ale ma potencjał na o wiele, wiele więcej.

Disclaimer: pracuję w firmie Ferguson i to w dziale marketingu a więc możecie uznać, że zawodowo zajmuję się wciskaniem kitu. Poniekąd tak ale na prywatnego blożka staram się wrzucać rzeczy warte polecenia, z których sam korzystam i które dają mi z tego korzystania frajdę. FBOX ATV jak na razie dostarcza. I to tyle, że nie wiem nawet od czego zacząć :)

Hardware czyli co w pudełku piszczy

OK, na początek może nieco techniki. Poprzednie FBOXy oparte były na chipach Amlogic i szczerze mówiąc sporo z nimi było problemów wydajnościowych jak i innego typu. W FBOXie ATV po raz pierwszy mieliśmy okazję przetestować chipy HiSilicona i od razu wiedzieliśmy: to jest TO! Wydajność, kultura pracy, dokumentacja – dosłownie wszystko – to inna liga. Owszem, koszty wyższe ale o jak bardzo warto…

FBOX ATV – prócz naprawdę fajnego procesora – został wyposażony w 2 gigabajty pamięci RAM DDR4 (czyli szybkiej i rzadko stosowanej w takich konstrukcjach), solidną antenę dwuzakresową 2,4/5GHz obsługującą także ac, o wiele lepszą od niezbyt udanego układu stosowanego w poprzednich FBOXach, układ graficzny Mali-450 (tyłka nie urywa ale do streamingu i pogrania w Minecrafta starczy aż nadto), port USB 3.0 i łącze S/PDIF oraz AV. Niestety Ethernet to tylko 10/100 megabitów co trochę boli w zastosowaniach bardziej zaawansowanych. Brakuje też nieco pamięci, jest jej tylko 8 gigabajtów wewnętrznej, która gwałtownie się kurczy po zainstalowaniu Linuksa. Owszem, można rozszerzać pamięć kartami ale sami wiecie, jak męczące jest to rozwiązanie. Można sobie poradzić ale…

EDIT: od czasu napisania recenzji pokazało się kilka aktualizacji oprogramowana Ferguson FBOX ATV. Jedna z nich wprowadziła coś, co zupełnie zmienia sposób korzystania z urządzenia. Otóż można sobie spokojnie zainstalować na zewnętrznym napędzie (karcie SD, dysku twardym podpiętym do portu USB lub pendrajwie). Tak, Linucha możesz sobie teraz wyrzucić na zewnątrz i możesz nie mieszać w pamięci wewnętrznej urządzenia. Szczerze mówiąc jest jeszcze fajniej. Otóż po podłączeniu karty SD można wskazać ją w ustawieniach systemu jako pamięć docelową dla instalowanych aplikacji. Do tego po podłączeniu po USB dysku twardego można tam sobie wrzucić Linuksa i zrobić miejsce na dane w stylu filmy czy inne seriale. To urządzenie po kilku kombinacjach robi się naprawdę pojemne! Jasne, to półśrodki i najlepiej jakby od razu FBOX ATV miał z terabajt miejsca na szybkim dysku SSD ale wicie, rozumicie, nie kupilibyście tego wtedy :)
Ferguson FBOX ATV

Ferguson FBOX ATV

Jak widać pod względem sprzętowym FBOX ATV to miks rzeczy fajnych i mniej fajnych, czyli kompromis, dzięki któremu cena na półce nie zniszczy zainteresowania produktem. Dzięki temu i cenie na poziomie 320 zł, w przedsprzedaży poooszła cała pierwsza partia urządzenia w kilka godzin :).

Software czyli miło jest i przyjemnie

Za to oprogramowanie… O, to już zupełnie inna bajka. FBOX ATV dostał w końcu Android TV, czyli coś, co od zawsze powinno być w tych pudełkach. Pudełko do telewizora powinno mieć system stworzony z myślą o telewizorach i w końcu, po latach, takiego systemu się doczekało. Naprawdę nie potrzebuję Facebooka na sprzęcie, który ma grać filmy. Potrzebuję za to wygodnej obsługi i działającego streamingu. No i w końcu jest! Aplikacje stworzone z myślą o prostej obsłudze aż zapraszają do ich używania, Netflix fruwa, VOD.pl śmiga, Plex zasuwa, Kodi zaiwania a to wszystko wygodnie obsługiwane z pilota fizycznego bądź za pomocą aplikacji od Google. Ba, za pomocą tej ostatniej bez problemu obsługiwane są komendy głosowe (pilot niestety nie posiada mikrofonu ale wtedy cena urządzenia byłaby zdecydowanie wyższa) i przyznaję, jest to przednia zabawa i to całkiem użyteczna.

Android TV to nie zwykły Android, który to system zapewne masz w swoim telefonie. Nie ma tu gazyliona aplikacji, pod tym względem jest wręcz dosyć spartańsko. Niemniej należy pamiętać, że to system, który powstał z myślą o telewizorach i nie ma co oczekiwać, że pojawią się tu aplikacje w stylu Evernote czy pakiety biurowe. To system do wciągania mediów i basta. Jednak dla miłośników nieco większego wyboru, w FBOXie ATV znalazła się preinstalowana aplikacja Aptoide TV, w której można znaleźć sporo dobra wszelakiego.

Ogromnym, wielkim, totalnym bonusem jest za to wprowadzona obsługa Linuksa. System instaluje się według niezbyt skomplikowanej procedury opisanej w instrukcji obsługi a po jego instalacji, cóż, ma się do dyspozycji Debiana i hulaj dusza! Wraz z Linuksem instalowane jest kilka programów, o których nieco dalej.

Ferguson FBOX ATV i Linux

Ferguson FBOX ATV i Linux

Jak to wszystko razem działa? Może podam przykład: na testowym egzemplarzu śmigał mi serwer Apache z MariaDB serwujący stronę na Worpdressie, w międzyczasie zaś zasuwało w Transmission stado testowych torrentów a serwer Plex podawał klientowi Plexa (wciąż na tym samym urządzeniu) film w 4K. I wszystko to śmigało płynnie, stabilnie, miło i przyjemnie. MOC! :)

I teraz najlepsze:

Linux i Android TV działają RÓWNOLEGLE! Co to oznacza? Zazwyczaj w tego typu rozwiązaniach posiadających dwa systemy operacyjne wymagane jest bootowanie urządzenia do jednego z nich. A więc pracujesz albo na Androidzie, albo na Linuksie. FBOX ATV umożliwia ci równoległe korzystanie z dobrodziejstw obydwu systemów. Przykładowo: pobierasz torrenta z filmem do folderu przewidzianego na filmy, serwer Plex obserwujący ten folder i mający ten folder przypisany do biblioteki z filmami od razu indeksuje co trzeba i dba o odpowiednie metadane a ty, za pomocą klienta działającego na Android TV, masz od razu ten film gotowy do obejrzenia i sobie drania oglądasz. Przez przełączania, zmieniania, kombinowania. Tak po prostu. Piękne!

To jeden ze scenariuszy, jakie testowałem a przecież może ich być od groma innych. Linux daje tę swobodę, której zawsze podobnym pudełkom brakowało: zaawansowany system operacyjny z prostą w obsłudze nakładką graficzną.

No dobrze, możliwości są ale jak to gra?

W skrócie: bardzo dobrze. W domu nie mam jeszcze telewizora 4K ale na mojej starej Bravii wszystko śmiga jak należy. Po podłączeniu pudełka do telewizora 4K jednak wszystko nabiera rumieńców. Obraz bardzo dobrej jakości, interfejs bardzo płynny a Netflix czy Youtube w 4K to czasami aż przyjemnie obczaić. Aplikacji do streamowania wideo jest sporo a największym brakiem jest chyba brak Player+ – z niezrozumiałych dla mnie względów TVN opiera się przed wydaniem wersji swojej aplikacji dla Android TV. Coś tam z chłopakami gadaliśmy i zdaje się po prostu nie ma się tam kto tym zająć, więc pozostaje bombardowanie TVNu mailami, by jednak może wydali nieco pieniędzy na znalezienie jakiegoś zmyślnego programisty a jeśli nie robią tego sami, by dosypać nieco firmie piszącej im soft, by i wersja dla Android TV powstała. Ostatnio mocno się Player+ reklamuje, nie mogę doczekać się wydania kasy na ich produkt, tak bym w końcu mógł pozbyć się zupełnie telewizji od operatora (oglądamy w rodzinie w sumie może trzy kanały telewizyjne: TVN24, HGTV i w zasadzie nic więcej). Ipla, VOD.tv – śmigają bardzo ładnie.

Dzięki wyjściu S/PDIF możesz sobie podpiąć FBOXa ATV do amplitunera i w pełni cieszyć się dźwiękiem przestrzennym. FBOX ATV ma opcję pełnego passthrough dźwięku (przesył dźwięku bezpośrednio do amplitunera), dzięki czemu te wszystkie Tru Atmosy czy inne cuda grzecznie na swoim zestawie audio usłyszysz.

Hiciorem dla mnie jest natomiast port Audio/Video. Tak dla bajeru w pracy podłączyliśmy FBOXa ATV do starożytnej bańki za pomocą łącz chinch i grzecznie wciągnęliśmy odcineczek jakiegoś show na Netfliksie :). Tak więc posiadaczu starej ale jarej plazmy czy inny technicznie odmienny człecze: jest jeszcze szansa na przedłużenie żywotu twojego urządzenia, za które swego czasu dałeś gazylion waluty! I to działa całkiem szparko o dziwo.

Innym fajnym bajerem jest to, że FBOX ATV dzielnie pojawia się w sieci jako renderer mediów i to działa w końcu porządnie! Przykładowe zastosowanie. Macie w domu serwer QNAP? Ostatnio pojawiła się – na razie w wersji beta – aplikacja Cinema28. To sofcik do wysyłania twoich mediów bezpośrednio z QNAPa na właśnie takie renderery mediów. Muzyka, filmy… Po prostu przeciągnij i upuść. I to jak najbardziej działa z FBOXem ATV! Poniżej screeny z tej operacji:

Ferguson FBOX ATV - QNAP Cinema28 - renderery mediów dostępne u mnie

Ferguson FBOX ATV – QNAP Cinema28 – renderery mediów dostępne u mnie

Ferguson FBOX ATV - QNAP Cinema28 - ok, wyślijmy torchę muzyki

Ferguson FBOX ATV – QNAP Cinema28 – ok, wyślijmy torchę muzyki

Ferguson FBOX ATV - QNAP Cinema28 - gra i buczy!

Ferguson FBOX ATV – QNAP Cinema28 – gra i buczy!

Ferguson FBOX ATV - QNAP Cinema28 - film? to samo!

Ferguson FBOX ATV – QNAP Cinema28 – film? to samo!

To po prostu działa ot tak, przerzucasz plik i wszystko jak trzeba się ładnie wyświetla na telewizorze w odpowiednich aplikacjach. Super!

Dźwięk? Jest Bluetooth, dzięki któremu możesz sparować soundbara czy cokolwiek innego, co ma grać w pokoju. Podłączałem do Ferguson i400s i lagów brak, gra ładnie a preinstalowane w odbiorniku ustawienie Kino robi doskonałą robotę przy oglądaniu filmów.

Mógłbym tak ciągnąć jeszcze długo ale chyba już łapiecie obraz całości. Ten FBOX po prostu jest dobry. Może nie idealny ale za te pieniądze ciężko będzie znaleźć coś zbliżonego funkcjami i możliwościami.

Czy warto?

Ujmę to tak: Jan Kowalski kupując FBOXa ATV dostanie bardzo dobry player mediów wszelakich. Bezproblemowy w obsłudze, prosty w instalacji, potrafiący grać w 4K i Netflixa, i Youtube i inne serwisy tak z marszu oraz oferujący coś ponad to. Między androidowymi pudełkami FBOX ATV to jedno z lepszych moim zdaniem.

Jednak Arnold Linuksowicz to urządzenie pokocha z miejsca za działający równolegle system operacyjny z prawdziwego zdarzenia. I za moc, która ten system ze spokojem obsłuży i zostanie jej na całkiem sporo innej zabawy. Pokocha za możliwość stworzenia sobie serwera mediów, seedboxa, serwera VNC i czego tam jeszcze w urządzeniu, które może przyczepić do pleców swojego telewizora, nie widzieć go, nie martwić się grzaniem czy poborem energii (w stresie FBOX ATV żre około 5W energii).

Minusy? Ależ oczywiście że są. To przede wszystkim zdecydowanie zbyt mała pojemność pamięci wewnętrznej dla zabawy z Linuksem i zastosowanie tylko Ethernetu 10/100. Większych na razie nie widzę.

Spokojnie polecam ten model. Bawię się z nim świetnie a wszystko śmiga aż miło patrzeć i słuchać.

 

, , ,

121 odpowiedzi do Ferguson FBOX ATV – Android i Linux w jednym stali domu

  1. SpeX Grudzień 31, 2017 o 01:23 #

    Dobrze rozumiem iż Linux wirtualizacje Androida, iż działają jednocześnie? Co dokładnie robi cinema28?

    • CoSTa Grudzień 31, 2017 o 08:42 #

      Raczej dockeryzuje – Android działa na tym samym kernelu co Linux, korzysta z tych samych zasobów. Co dokładnie robi Cinema28 nie wiem. Efekt jest taki, że wrzucając np. film do Cinema28, uruchamia mi się na FBOXie aplikacja, która ten film odtwarza.

      • SpeX Grudzień 31, 2017 o 21:37 #

        Nie ogarniam jeszcze tej całek dockeryzacji. Jak na razie jest na etapie, iż to pewnego rodzaju wirtualizacja, tworzenie pacek oprogramowania.

  2. eloy Styczeń 1, 2018 o 14:14 #

    A obsługuje HDMI CEC? (czyli czy da się obsłużyć pilotem do telewizora)

    • CoSTa Styczeń 3, 2018 o 19:04 #

      Ponoć tak (nawet jest jakieś ustawienie w opcjach). W chwili wolnego w robocie sprawdzę na firmowym LG.

      EDIT: Działa.

  3. dRaiser Styczeń 2, 2018 o 14:25 #

    Wow, wygląda super. Mam jednego Mi Boxa w domu i bardzo sobie chwalę, miałem kupować drugiego celem zjedzenia mini-HTPC, a serwer z mediami przenieść na VM na desktopie – ale odpalenie tegoż serwera na boksie zdecydowanie bardziej mi odpowiada.

  4. pietia Styczeń 13, 2018 o 21:33 #

    Hej, mam pytanie, czy masz możliwość sprawdzenia następującej rzeczy: czy jest możliwość podpięcia pod port usb 3.0 aktywnego huba i do niego 2 dysków usb 3.0?
    Dzięki i pozdrawiam

    • CoSTa Styczeń 15, 2018 o 08:25 #

      Hey! Jak najbardziej. Huby 2.0 i 3.0 chodzą bez większych problemów. Na razie nie otrzymaliśmy żadnych informacji od użytkowników o niedziałających hubach (tu tylko przypominam o ewentualnym zasilaniu jeśli podpinasz dyski bez własnego zasilania – FBOX może dwóch nie pociągnąć).

  5. Biggi Styczeń 14, 2018 o 20:48 #

    Ale fajnie,że tu trafiłem. może uda mi się od Pana tutaj uzyskać pomoc? Co prawda mam Ferguson fbox pierwszej serii ale szkoda mi go jeszcze wyrzucać. Czy istnieje jakakolwiek szansa aby uzyskać od firmy Ferguson plik img z systemem? Niestety na stronie są same update…a mi chyba wysadziło go całkowicie w kosmos…nie mogę wejść w tryb recovery, i się zawiesza na ekranie startowym.
    ewentualnie może zna pan sposób jak wymusić bootowanie z karty microSD?

    Nie ukrywam, że chciałbym go jeszcze zreanimować i jeśli istnieje jakaś szansa że mi Pan pomoże to byłoby pięknie. :)

    • CoSTa Styczeń 15, 2018 o 08:28 #

      Mogę tylko zalecić kontakt z naszym działem technicznym: expert@ferguson.pl – niestety nie posiadam image systemu, nie mam się czym podzielić.

  6. Biggi Styczeń 15, 2018 o 13:49 #

    Dzięki serdeczne…
    Wczoraj już napisałem maila ale na adres ogólny.
    Może ktoś odpisze ;) a jak nie to spróbuje pod podany przez Ciebie mail.

  7. Radek Styczeń 21, 2018 o 22:49 #

    Witam. Mam fboxa 4x. Teraz podstawowa kwestia czy na najnowszym ATV dziala polsat go, hbo go ipla tv? Czy można zainstalować Kaspersky antivirus?

    • CoSTa Styczeń 22, 2018 o 06:41 #

      Ipla działa, jest aplikacja w sklepie Google. HBO Go nie ma w sklepie oficjalnym, jest w Aptoide TV. Pamiętaj, że tu siedzi Android TV, nie zwykły Android. Czy jest jakiś antywirus nie wiem, nie sprawdzałem. Sprawdź w repozytoriach Aptoide, które podlinkowałem.

      • Radek Styczeń 25, 2018 o 12:57 #

        Właśnie tu jest problem, że nie ma normalnego androida. Przecież na fbox4x wszystko mi chodzi bez problemu mówię tu o aplikacjach stricte TV polsat go, hbo go. Domyślam się, że z antywirusami będzie to samo, bo na tv z android TV czyli takim jak teraz jest w tym fbox ATV, można zapomnieć o kaspersky, avast, eset itd. I tu widzę gwóźdź do trumny dla fboxatv bo każdy tv oferuje to samo, a chodziło o możliwość rozszerzenia możliwości tv. Ja rezygnuję z zakupu wolę fboxa 4x z pełnym androidem bez żadnych ograniczeń.

        • CoSTa Styczeń 26, 2018 o 00:21 #

          Jasne, każdy używa tego, co lubi. Tak tylko wspomnę, że na „normalnym” Androidzie ciężko będzie o Netflixa 4K czy nawet YouTube 4K. A tak z ciekawości: do czego używasz antywirusów na telewizyjnym boxie?

  8. Rafał Styczeń 25, 2018 o 15:04 #

    Witam, a ja mam pytanie odnośnie możliwości pobierania plików w „tle” ale nie chodzi mi o torrenty bo wiem że FBOX ATV ma transsmision. Chodzi mi o możliwość pobierania plików normalnie po http. Czy FBOX ma jakiegoś download menadżera zainstalowanego czy trzeba coś doinstalować a jeśli tak to co ? Dzięki za info.

    • CoSTa Styczeń 26, 2018 o 00:26 #

      Nie, wbudowanego download managera nie ma. Nic nie stoi na przeszkodzie, by sobie zainstalować. Ten jest spoko: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dv.adm&hl=pl

      Przy okazji: instalować można ze sklepu Google bezpośrednio. Klikasz „Zainstaluj”, wybierasz urządzenie, aplikacja się zainstaluje. Dostępna będzie w menu App Manager.

      • Rafał Styczeń 26, 2018 o 07:11 #

        A jeszcze pomęczę o tego download managera, ten z linku który podałeś wydaje się być ok, ale czy mógłbyś polecić jakiegoś pod debiana, albo innego pod androida, ale z którym można byłoby się łączyć za pomocą przeglądarki z innego komputera (np przez wpisanie adresu ip), bo obsługiwanie czyli dodawania linków za pomocą pilota przy telewizorze jest trochę uciążliwe.

        • CoSTa Styczeń 26, 2018 o 09:29 #

          O kurczę, dobre pytanie. O ile na Androida nie wróżę znalezienia jakiegoś managera z możliwością obsługi via http, o tyle pod Linuksa powinno tego trochę być. Pierwsze, co mi wyskoczyło to webui do aria2: https://github.com/ziahamza/webui-aria2 – wygląda na rozwiązanie twojego problemu.

  9. Rafał Styczeń 25, 2018 o 15:06 #

    A a i jeszcze jedno w jaki sposób montować dysk w systemie, jest montowany automatycznie czy trzeba montować jak w linux komendami ?

    Rafał

    • CoSTa Styczeń 26, 2018 o 00:29 #

      Po podłączeniu napędu USB (pendrive czy dysk zewnętrzny) jest on automatycznie rozpoznawany i jeśli posiada partycje sformatowane w systemach plików wspieranych przez FATV, zostaną one automatycznie podmontowane. W innym przypadku będziesz mógł je sformatować na format czytelny dla FATV. Partycję z danymi FATV formatuje w systemie plików FAT, partycję systemową w ext. Z kartą pamięci jest podobnie.

  10. Kirek50 Styczeń 25, 2018 o 17:53 #

    Pytanie elementarne: czy obsługuje Level 1 Widevine? Bez tego można zapomnieć o Netflix FHD i 4K, podobnie jak o kilku innych platformach.

  11. Zygmunt Styczeń 26, 2018 o 14:11 #

    Witam.Po zainstalowaniu Skype lub Wire ze sklepu Play jak wygląda sprawa rozmów video a dokładnie jaką kamerę trzeba podpiąć że by działała, jak jest Linux teoretycznie powinna działać każda która działa pod Linuxem

    • CoSTa Styczeń 27, 2018 o 10:23 #

      Nie, to tak nie działa. Debian jest chrootowany, kernel pozostaje androidowy i działać będą tylko kamerki obsługiwane przez Androida. Trzeba szukać kamer obsługiwanych przez Androida. Moja stara ale jara kamerka od Creative radzi sobie nieźle.

      • Zygmunt Styczeń 27, 2018 o 10:32 #

        Myślałem że zadziała na Linuxie wiem że trzeba szukać kamerki pod Android tylko że jak pytasz sprzedającego to zawsze jest ta sama odpowiedź nie wie mnie testowałem kup jak nie będzie działać zrobisz zwrot,chyba że kupić Creative

  12. Rafał Styczeń 26, 2018 o 21:06 #

    Mam problem z zalogowaniem się na konto roota przez ssh według instrukcji login i hasło to root ale niestety nie działa ? Oczywiście nie zmieniałem haseł. Proszę o pomoc

    • CoSTa Styczeń 27, 2018 o 10:25 #

      Zdaje się, że przy kompilacji ostatniej aktualizacji Linuksa poszły nie te hasła, co trzeba :/. Użyj proszę takich danych:
      login: root, hasło: androidoverlinux – zostanie to poprawione w następnej aktualizacji.

  13. kristophert Styczeń 27, 2018 o 21:40 #

    Jest jakaś szansa na uruchomienie Chromcasta na urządzeniu (tak jak jest to MI Box’ie) ?

    • CoSTa Styczeń 28, 2018 o 11:55 #

      Jest. Tylko tu nie do końca ogarniam jak to działa. Telefon kolegi bez problemu streamuje co trzeba. Moje wysłużone Galaxy S Neo III wszystko niby widzi ale stream nie leci. Miracastem też nie, podczas gdy u kolegi problemów brak (ma coś zdecydowanie nowszego). Tak że ten tego, na dwoje babka wróżyła.

  14. koras Styczeń 29, 2018 o 21:50 #

    Zwykłe naciąganie ludzi na kolejny rupieć fergusona

  15. Rafał Styczeń 29, 2018 o 21:51 #

    Witam, czy jest jakiś sposób, na uruchomienie HBO GO na FBOX atv ? nie ma go w sklepie play, a ten który jest Aptoide TV niestety nie nadaje się do obsługi pilotem. Próbowałem zainstalować HBO GO z innego źródła ale niestety pokazuje się info, że jestem poza USA i aplikacja się zatrzymuje.

  16. Kirek50 Luty 5, 2018 o 17:19 #

    Mam zastrzeżenia do wyłącznika Power na pilocie, który w standardzie wprowadza urządzenie w tryb stand by, a podłączony dysk USB jest nadal zasilany i pracuje sobie w najlepsze. Wyłapałem to dopiero po dłuższym czasie, bowiem w instrukcji nie zająknięto się na ten temat. Metodą prób i błędów wyczaiłem, że trzeba przy wybranej opcji „stand by” w konfiguracji Power (skrót do tych ustawień jest na głównym ekranie) dłużej przytrzymać przycisk zasilania na pilocie, aby urządzenie się wyłączyło. Wybranie innych ustawień powoduje dziwne zachowania po wyłączeniu, które wyeliminować można tylko wyciągając kabel zasilania. A może ktoś mi to racjonalnie wytłumaczy, bo może czegoś nie łapię?

    Druga sprawa: czy komukolwiek udało się zainstalować i odtworzyć coś z Amazon Prime Video?

    Trzecia sprawa: nie każda zainstalowana aplikacja pojawia się na ekranie głównym w pasku z aplikacjami i trzeba po nią sięgać do zbioru wszystkich aplikacji. Czy jedynym rozwiązaniem jest instalowanie dodatkowego launchera lub Leanback Shortcut lub coś w tym stylu?

  17. Rafał Luty 7, 2018 o 20:40 #

    Podłączam się do pytania Kirk50. Jak dodać aplikację do ekranu głównego. Podam przykład zainstalowałem aplikację vod tvp https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tvp.vodtv.tv super bo akurat jest to aplikacja specjalnie przygotowana dla android tv. Ale problemem jest to że aby ją uruchomić to trzeba wejść do sklepu play, potem moje aplikacje i dopiero uruchomić. Jak dodać skrót do ekranu głównego, proszę o jakieś rozwiązanie.

    • CoSTa Luty 15, 2018 o 17:54 #

      Sorry, komentarz z jakichś względów wylądował w spamie. VOD pd TVP instaluj w wersji z dopiskiem Android TV w nazwie: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tvp.vodtv.tv – wszystko wtedy będzie na miejscu. Aplikacje z normalnego Androida nie wrzucają do launchera Androida TV odpowiednich informacji. Zmień launcher na jakiś bardziej wypasiony niż ten standardowy od Google, który jest instalowany defaultowo.

      Swoją drogą świetną tę apkę zrobili w TVP. Bardzo dobrze się to obsługuje, materiałów od cholery a jakość naprawdę niezła.

  18. zbarriver Luty 11, 2018 o 21:22 #

    Kupiłem to cudo z myślą, że zastąpi chromecasta, ale google cast nie działa, sprawdzałem trzy telefony, sony, samsung i lg ale bez powodzenia. Wykrywają urządzenie ale jest problem z połączeniem, no i niestety muszę wydać kolejne 150 na chromecast’a . Jedyne co jest super to Linux! to jest wręcz arcydzieło. podpiąłem do fbox’a dysk 2 GB i mam serwer multimediów jak się patrzy. Mało tego , za pomocą aplikacji resilio mam zawartość fbox’a na wszystkich moich urządzeniach! Reszta ? Resztę niestety załatwia chromecast i jeśli chodzi o smart tv chyba na razie nic go nie przebije.

    • zbarriver Luty 12, 2018 o 12:54 #

      dysk 2 TB ;-)

  19. Z.S. Luty 12, 2018 o 22:03 #

    Po pierwszych godzinach użytkowania rozczarowanie :

    Nie działa Eurosport player (główny powód zakupu – Olimpiada) – „nie jest obsługiwany w Twoim kraju”
    Nie działa Chrome – uruchamia się ale nie można wpisać żadnego adresu
    Z Kodi nie można wyjść z ustawień – pomaga tylko „domek” i wyście do głównego menu.

    Może dla wytrawnych użytkowników to nie są to większe problemy, ale to mój pierwszy TV Box – i na razie nigdy więcej. Miało być prosto i przyjaźnie – jest beznadziejnie i frustrująco.

    • CoSTa Luty 13, 2018 o 19:45 #

      Eurosport player – no przecież pisze, że nie działa w tym kraju, gdzie tu problem z boxem? Skoro Eurosport nie chce wyświetlać ci swoich treści, bo jesteś w kraju, który nie uznaje za godny wyświetlania swego contentu, to raczej wygląda na problem Eurosportu, niż czegoś innego.

      Chrome działa całkiem szparko – uruchom sobie tryb myszy w pilocie i klikaj jeśli lubisz w polu tekstowym. Albo podłącz klawiaturę i myszkę i baw się dobrze. Używanie przeglądarki w TVBoxie to jest jakaś forma masochizmu ale jeśli ktoś lubi…

      Kodi – ma jakiś problem z pilotem. Należy wykonać to, co sugeruje program: skonfigurować ustawienia pilota. Działa znakomicie, używam na co dzień.

  20. Marek Luty 15, 2018 o 10:04 #

    Mam następujące pytania dotyczące FBOX ATV :
    czy można nagrywać oglądane treści
    czy Chili działa – filmy odtwarzane bez zacięć
    czy z FBOX ATV działa pilot Ferguson SR300

    • CoSTa Luty 15, 2018 o 17:48 #

      Hey!

      • Netflixa czy innego HBO w prosty sposób nie nagrasz ze streamów. Teoretycznie można, praktycznie za bardzo nie wiem, jak by się można było za to zabrać. FBOX ATV nie ma głowic do odbioru telewizji satelitarnej/naziemnej/kablowej wbudowanych. Jednak można teoretycznie podłączyć jakiś tuner na USB i z niego zgrywać na urządzenie stream z satelity/naziemki/kabla. Wbudowane głowice ma U5PVR – taki FBOX ATV na mocnych sterydach, który wejdzie na rynek pod koniec lutego: http://ferguson-digital.eu/mini-pc-smart-tv/ferguson-u5-pvr/

      • jeśli Chili ma apkę na Android TV to działać będzie. Aplikację ze zwykłego sklepu Google Play też pewnie będzie można zainstalować acz nie wiem jak z obsługą normalnym pilotem, tu będzie raczej potrzebne coś w stylu SR-300. Czy nie będzie zacinać – nie wiem. Czytam opinie pod aplikacją na Google Play i ludzie narzekają na jakość aplikacji. Kup, sprawdź, jeśli nie działa – zwróć.

      • tak, działa.

      • Rafał Luty 15, 2018 o 23:11 #

        a jaka będzie cena U5PVR już wiadomo ?

        • CoSTa Luty 18, 2018 o 18:13 #

          900-1000 zł najprawdopodobniej.

  21. Trant Marzec 5, 2018 o 09:33 #

    Nie mam nadziei, ale kto pyta nie błądzi? Jest szansa na obsługę protokołu chromecasta z telefonów? Czy ferguson nad tym pracuje?

    Pozdrawiam

    • CoSTa Marzec 5, 2018 o 11:17 #

      Owszem, pracuje. Coś tam faktycznie nie halo – z jednymi telefonami działa, z innymi nie chce… Chłopaki coś z tym zrobią.

  22. Dawid Marzec 19, 2018 o 23:22 #

    Wyszukiwanie z ekranu głównego nie działa tzn uruchamia się ale nie można nic wpisać z pomocą pilota i klawiatury ekranowej, i w ogóle pilot nie posiada mikrofonu a urządzenie uparcie próbuje wyszukiwać głosowo. Nie wiem dlaczego też urządzenie udaje Nvidia Shield (w paru miejscach pokazuje się nazwa oraz jak wchodzi sie z komputera do sklepu Google Play i widać podgląd dostępnych urządzeń)

    • CoSTa Marzec 20, 2018 o 06:13 #

      Działa – kiedy wyskakuje monit o wyszukiwanie głosem, klikasz na strzałkę wstecz, wybierasz klawiaturę i wpisujesz czego szukasz. Są przecież dwie ikony – mikrofonu i klawiatury, wybierz czego chcesz używać. Tak, pilot nie ma mikrofonu. Możesz używać aplikacji Google na telefonie jeśli lubisz gadać do ekranu, działa spoko albo kupić pilotz mikrofonem, niestety nieco kosztuje. A przeszkadza ci, że udaje Shielda? Dzięki temu działa kilka rzeczy, które normalnie by nie działały.

      • Dawid Marzec 24, 2018 o 10:42 #

        No właśnie nie działa nie ważne na która ikonkę u góry kliknę wyskakuje ten sam biały ekran wyszukiwania i naciśnięcie OK na pasku wyszukiwania nie powoduje żadnego efektu. Gdy emuluje mysz lub podepne sobie klawiaturę z touchpadem to oczywiście z pomocą kursora aktywuje sobie odpowiednią opcję. Na MI box wyszukiwarka wygląda inaczej i działa inaczej np. wyszukujący content z lokalnie zainstalowanych apek np. netflix pozwalając od razu google uruchomić. ATV nie jest zły jest super szybki i wydajny Kod i chodzi jak błyskawica i odtwarza wszystko. Pilot wrócił do pudełka a z pomocą Logitech Companion ktory emuluje pilota od Shield obsługuje się tego boxa bardzo wygodnie i płynnie. Tylko to wyszukiwanie. :/

        • CoSTa Marzec 25, 2018 o 11:05 #

          OK, chyba wiem w czym problem. Obsługujesz FBOXa pilotem innym, niż dostarczany ze sprzętem? Na defaultowym powinno wszystko chodzić jak trzeba. Z innymi bywają problemy – wysyłają kod klawisza OK ale jakiś inny, z którym wyszukiwarka/klawiatura ekranowa (chłopaki z technicznego próbują to zdiagnozować) sobie nie radzą. Spróbuj z defaultowym i daj znać, jak z wyszukiwaniem. Jeśli zadziała a używasz innego pilota, podaj proszę co to za pilot. Przyda się to info do diagnozy problemu.

        • Dawid Marzec 25, 2018 o 17:20 #

          Nie ma znaczenia oba zachowuja sie identycznie tu filmik obrazujacy wszystko z uzyciem oryginalnego pilota: https://youtu.be/J41MAHsja4I. Probowalem zaktualizowac a takze przywrocic jeszcze starsza wersje aplikacji „Google app for Android TV (Android TV)
          By Google LLC” https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.katniss
          ale efekt dzialania apki na Fergusonie wyglada zupelnie inaczej niz na screen shootach pokazanych w sklepie google play. Dzieki za zainteresowanie :)

        • CoSTa Marzec 26, 2018 o 07:03 #

          Mega ciekawe! U mnie normalnie to działa – klikasz na klawiaturę i wyskakuje klawiatura ekranowa do klikania. Tak normalnie to działa w FBOXie :). Instalowałeś jakiś zamiennik klawiatury? Wszystkie zezwolenia udzielone? To musi działać a jeśli nie działa, przywróć ustawienia fabryczne i będzie jak nowe.

        • Dawid Marzec 26, 2018 o 20:29 #

          Dobra, reinstalacja firmware pomogla – wyszukiwarka dziala jak powinna. Tylko zostal jeden problem – problemik: okazalo sie ze posiadam mikrofon na usb, ktory jak pamietam juz podpinalem do jakis urzadzen bazujacych na Windows, Linux czy Android (tablet) i nigdy zadnego sterownika nie potrzebowal aby dzialac a FBOX ATV nie potrafi z niego skorzystac system widzi apki ngrywaja a asystent jest gluchy. Ale to moze kiedys ;) Pozdrawiam

  23. KiloW Marzec 24, 2018 o 07:29 #

    Co trzeba ustawić w FBOX ATV aby instalował aplikacje w pamięci zewnętrznej (czyli microSD)?

    Kartę microSD (128GB Class 10 Plus) podzieliłem na dwie partycje 1. ext2 (dla androida), 2. ext4 (dla linuksa – zainstalowany :-) )

    • CoSTa Marzec 24, 2018 o 10:21 #

      Zjeżdżasz na sam dół i… Settings -> Ustawienia ATV -> Pamięć i resetowanie – ukażą się widoczne dla systemu partycje. Klikasz na wybranej a resztę już system podpowie.

      • KiloW Marzec 25, 2018 o 08:27 #

        Niestety po wejściu w partycję 1. ext2 (dla androida) i włączeniu funkcji „Wykasuj dane i sformatuj jako pamięć urządzenia” (czyli to o co mi chodziło), program formatuje kartę i pamięć jest dostępna dla aplikacji, ALE robi to na całej karcie microSD (czyli również usuwa partycję z Linuxem) :-(. Co robić?

        • CoSTa Marzec 25, 2018 o 11:07 #

          Czyli Android nie bawi się w obsługę partycji i wykorzystuje cały napęd. Na to nie ma rady, to już kwestia systemu. Ja mam kartę dla Androida i dysk zewnętrzny na USB podpięty dla Linuksa.

  24. Jamers Kwiecień 14, 2018 o 12:54 #

    Czołem CoSTa! Kupiłem sobie to Wasze magiczne pudełko. Ogarnąłem wczoraj stronę Androidalną i wszystko działa cacy. Nawet player+ ale oczywiście tylko z AirMouse. Zabieram się powoli za Linuxa na zewnętrznym SDD. Macie gdzieś spis podstawowych konfiguracji do minidlna, transmission i plexa (katalogi, rozszerzenia, itp.) czy trzeba ruszyć dupsko i samemu wszystkie konfigi posprawdzać? ;)

    • CoSTa Kwiecień 14, 2018 o 15:22 #

      Heya Jamorku! Z tym Playerem+ to udręka… czekam na ich apkę na AndroidTV z utęsknieniem ale luje coś nie chcą wydawać choć nam obiecują od dłuższego czasu, że coś się w temacie ma ruszyć. Co do Linuksa – niestety żadnych spisów nie ma. Miałem to opisać na stronie ale cholera nigdy czasu na to nie ma. Co do transmission, bo chyba tylko tu jest jakiś patent z dowiązaniem symbolicznym w standardowej lokalizacji w /var: config leży w /etc/transmission-daemon/settings.json oczywiście na czas zmian stopujesz demona. Po edycji start i powinno działać. W /var jest dowiązanie tylko. Plex instaluje się normalnie aptem, więc pliki leżą tam, gdzie powinny leżeć standardowo. /usr/lib/plexmediaserver/Resources/Plug-ins – tam wrzucaj pluginy.

      • Jamers Kwiecień 15, 2018 o 22:39 #

        Oki. Dzięki za info. Wszystko ogarnięte i śmiga aż miło. Też trzymam kciuki za Playera na Android TV. Pozdrowienia dla całej rodzinki!

  25. irek Kwiecień 16, 2018 o 23:26 #

    czy mozna przeslac obraz z laptopa na boxa,jesli tak to jak to zrobic,nie moge sobie z tym poradzic?

    • CoSTa Kwiecień 17, 2018 o 06:56 #

      Hmmm, dobre pytanie, jeszcze nie próbowałem castować ekranu lptopa na urządzenie. W wolnej chwili w robocie sprawdzę. Niestety mam za chwilę targi i zero wolnych chwil, więc rzecz się nieco odwlecze.

  26. Rafał Kwiecień 17, 2018 o 19:15 #

    Witam wszystkich, ostatnio praktycznie niemożliwe jest oglądanie Netflixa przez Fboxa ATV czy koledzy również mają ten problem. Odtwarzanie tego tytułu niedostępne” albo „Mamy problem z odtworzeniem tego tytułu” tvq-pm-100 (5.6.1)

    • CoSTa Kwiecień 17, 2018 o 21:59 #

      Restartowałeś urządzenie? Ale tak z wyciągnięciem z powera? Czasem Netflix coś świruje, mam wrażenie jakby coś nie do końca halo z cache. Jeśli to nie pomoże, zgłoś się proszę pod expert@ferguson.pl bo to może oznaczać jakiś problem z odświeżeniem Widevine. W ostateczności może być wymagana reinstalacja firmware, zadbaj o kopię ustawień w chmurze Google. Po reinstalacji przywróci wszystko co trzeba.

      • Rafał Kwiecień 17, 2018 o 23:10 #

        Tak restart urządzenia z wyciągnięciem wtyczki z gniazda nic nie pomógł. Jak przeprowadzić reinstalacje firmware to jest normalne uaktualnienie androida ? Zależy mi na szybkim rozwiązaniu problemu ?

        • CoSTa Kwiecień 18, 2018 o 11:23 #

          OK, w takim razie prośba o kontakt w tej sprawie pod adresem expert@ferguson.pl – będą potrzebowali numerów seryjnych urządzenia (sprawy związane z DRM).

  27. Fudix Kwiecień 25, 2018 o 14:44 #

    Witam, mam pytanie czy listy m3u działają

    • CoSTa Kwiecień 25, 2018 o 18:13 #

      Tak, działają. Aplikacja do IPTV czyta je gładko.

      • Fudix Kwiecień 25, 2018 o 19:39 #

        Mam nadzieję bo przymierzam się do zakupu i głównie chodzi mi o tą telewizję

  28. dyskutant Kwiecień 26, 2018 o 00:00 #

    Witam
    kupiłem sobie to cacko i po zainstalowaniu dwóch aplikacji TVP VOD i MX Player już nie mam miejsca a tylko to robiłem i mam takie pytanie jaką kartę microsd kupić że by działała sprawnie z tym boxem wyszukałem takie dwie karty http://allegro.pl/zloty-kingston-32gb-microsd-90mb-s-45mb-s-adapter-i6934776219.html i druga ta http://allegro.pl/karta-pamieci-sandisk-ultra-microsdhc-32gb-sklep-i6986727419.html która by była lepsza? na tej karcie tylko będą aplikacje. I jeszcze pilot do tego boxa to wyszukałem taki http://allegro.pl/bezprzewodowa-klawiatura-pilot-mele-f10-bt-pc-mac-i7295290061.html będzie on wygodny czy coś proponujesz innego, może być tańszy??

    • CoSTa Kwiecień 29, 2018 o 09:22 #

      Ale… Jak to? Ostatnio robiłem reinstall wszystkiego (opcja full ugrade z menu aktualizacji) i po skończeniu procesu miałem prawie 2GB wolnego miejsca dla Androida. Instalowałeś Linuksa? Instaluj na zewnętrznym napędzie (karta SD lub dysk USB – ten drugi polecam, zasuwa wszystko aż miło patrzeć). Więcej szczegółów tutaj: http://ferguson-digital.eu/baza-wiedzy/baza-wiedzy-ferguson-fbox-atv-instalacja-systemu-linux/

      A co do rozbudowy pamięci, więcej tutaj: http://ferguson-digital.eu/baza-wiedzy/baza-wiedzy-ferguson-fbox-atv-rozbudowa-pamieci-i-instalacja-aplikacji-na-karcie-sd/

      • Jamers Maj 4, 2018 o 12:15 #

        Ostatnio stwierdziłem, że zainstalowany „fabrycznie” chromecast zżera straszne ilości pamięci (przynajmniej na aktualnym firmware).
        Ja w ogóle nie korzystam z chromecast/miracast (no może okazjonalnie raz do roku) a widzę przy chromecast 500-700MB zajętej pamięci (przy przeglądaniu aplikacji z menu systemowego).

        Oczywiście można tą pamięć zwolnić ale muszę to robić raz na dwa/trzy dni ciągłego działania pudełka.

        • CoSTa Maj 12, 2018 o 07:58 #

          Sorry, zajęty byłem i dawno tu nie zaglądałem… Si, jest problem, pracujemy nad rozwiązaniem. Aktualizacja w drodze.

  29. Bakstan Maj 9, 2018 o 22:25 #

    Oddałem Fbox3tv do naprawy. Nie widzi sieci, z informacją proszę najpierw wyłączyć połączenie kablowe Ethernet (oczywiście kabel nie jest podłączony).
    Naprawiono z wpisem – wymiana kontrolera wi-fi.
    Działało tydzień i ponownie ten sam błąd.
    Jakiś błąd oprogramowania? czy coś innego?

    • CoSTa Maj 12, 2018 o 08:01 #

      Raczej coś innego, nie widzę zgłoszeń tego typu u technicznych. Naciskałbym na wymianę na nowy egzemplarz. Jeśli kupowałeś w sklepie internetowym Fergusona, skorzystaj z rękojmi. Nie powinno być problemów.

  30. Fudix Maj 10, 2018 o 12:01 #

    Witam , mam pytanko jak mam dodać listę do EPG żeby wyświetlał program telewizyjny

    • CoSTa Maj 12, 2018 o 08:04 #

      Chodzi ci o plik ze streamami, czy coś innego? Jeśli o plik chodzi – zgraj m3u na pendrive i w aplikacji do LiveTV wskaż pena jako źródło i wybierz plik do wgrania. Jeśli m3u jest dobrze przygotowane, wszystko pójdzie od ręki. Jeśli w streamach lecą informacje EPG, też ładnie się pokażą.

  31. Fudix Maj 13, 2018 o 14:20 #

    listę z telewizją mam bez EPG ale link do EPG wpisywałem ten adres w EPG URL ale nie łąduje się , do fergusona już pisałem

  32. LuckyS Maj 16, 2018 o 11:28 #

    CoSTa : Czy mógłbyś zdobyć i wrzucić firmware do Fbox’a ATV (najlepiej wszystkie tegoroczne)?

    Na oficjalnej stronie widnieje z Lutego 2018 a aktualizuje się online do niesławnego z 28.03 (problem z napisami w MC). Zakupiłem tegoż boxa z fw na którym napisy działały bez problemu (nie mam pojęcia który FW był) ale się zaktualizował i problem.
    Kodi (od 17.0 do 18.0) pięknie wyświetla napisy ale nie udało mi się wypchnąć gęstych formatów dźwięku ani zmienić częst. odświeżania. Sytuację trochę ratuje powrót do fw z Lutego (napisy w MC są ok, dźwięk również oraz częstotliwość 1080/24Hz) oraz MX Player który radzi sobie tak z napisami jak i dźwiękiem ( passthrough- DTS HDMA/Atmos, gorzej z odświeżaniem tylko dostępne w ustawieniach 1080/50 i 60. Brak 1080/24hz.
    Chętnie bym „pożonglował” FW aby sprawdzić inne kombinacje softu z FW.

    • CoSTa Maj 16, 2018 o 21:17 #

      OK, postaram się nie zapomnieć i jutro to jakoś wystawić. Trochę tych wersji cholera jest… Przy okazji – problemy właśnie w trakcie naprawiania. Mam nadzieję, że dostanę soft do potestowania, to bym podesłał do wglądu.

  33. LuckyS Maj 17, 2018 o 10:00 #

    Super!! Czekam/y/ z niecierpliwością ;)
    Aż tak dużo? hmmm…. tym bardziej robi się ciekawie :) Lubię mieć możliwość wyboru :))))

  34. jack Czerwiec 2, 2018 o 20:47 #

    Jak można zalogować się do fbox+atv przez sieć ? Jak odpalić X-y na debianie? Pozdrawiam.

    • CoSTa Czerwiec 3, 2018 o 09:54 #

      Z sieci zewnętrznej chcesz się logować, czy wewnętrznej? Z zewnętrznej – przekieruj odpowiednie porty (w instrukcji są opisane) w routerze na maszynę i jazda! Z wewnętrznej – po prostu podaj IP FATV i na konkretnym porcie konkretnym protokołem się loguj. Tu nie ma żadnej tajemnicy, działa to tak samo jak w każdym innym Linuksie. Co do Xów na FATV bezpośrednio na ekranie telewizora – nie udało mi się jeszcze znaleźć metody. Pewnie się da, bo VNC działa bardzo dobrze i zdalnie mogę sobie środowisko uruchamiać i w nim pracować bez problemu, dlatego na razie VNC używam. Śmiga fajnie.

  35. jack Czerwiec 4, 2018 o 19:10 #

    Dzięki za odpowiedź. Z logowaniem winny był stary klucz. Nad x-ami też pracuję. Pozdrawiam.

  36. Trantitel Czerwiec 14, 2018 o 08:34 #

    Czy w temacie działania „jako chromecast” nastąpiła jakas zmiana? Może jest lista telefonów, w które poprzez ten protokół bez problemu komunikują się z tym boxem?

    • CoSTa Czerwiec 14, 2018 o 08:57 #

      Na razie zmiana nie nastąpiła. Będzie jakoś niebawem aktualizacja poprawiająca sporo ze zgłoszonych problemów ale na checkliście nie widziałem Chromecasta :/. Pomysł z listą telefonów współpracujących bardzo fajny. Rzucę chłopakom na tapetę.

      • Trantitel Czerwiec 14, 2018 o 09:41 #

        Czekam z niecierpliwością, tylko to mnie powstrzymuje z zakupem… Google Cast to świetna sprawa, wnioskuję o wzięcie się za to na poważnie.

  37. Topolszczak Czerwiec 14, 2018 o 16:43 #

    Jaka jest wydajność plex serwera? Czy jest w stanie transkodować cokolwiek?

    • CoSTa Czerwiec 15, 2018 o 07:24 #

      Muzyka bez problemów – FLAC do MP3 zasuwa aż miło patrzeć. Wideo testowałem w przeglądarce i na komórce po LTE i tu bywało różnie w zależności od źródła. H264 z AAC właściwie nie wymagają transkodowania, to oczywiście działa bardzo ładnie. H264 z DTS czy Atmosem też daje radę, downmix do stereo działa całkiem wydajnie. H265 do H264 – na to już niestety soków za mało. Powiem tak: wszystko, co w Plexie na urządzeniu zgromadzisz i z tego urządzenia będziesz chciał zagrać na telewizorze będzie fruwało – procesor ślicznie daje radę, hardwarowe wsparcie rządzi. Z transcodingiem bywa różnie w zależności od źródła. Na cuda nie licz, procek jest mocny ale to nie i5, obrazu Blu-raya do komórki ci nie stranskoduje. Kup przez net, sprawdź, jak nie pójdzie, to zwróć.

  38. Topolszczak Czerwiec 15, 2018 o 16:59 #

    No to super sprzęt. Obecnie plex stoi u mnie na starym tablecie z Atom Z3735E i się sprawdza, więc myślę ze fbox też da rade :) Próbowałeś instalować open media voult ?

    • CoSTa Czerwiec 18, 2018 o 09:45 #

      Hey! Nie, nie instalowałem jakichś kompleksowych rozwiązań, nie mam takiej potrzeby (w domu solidny NAS stoi i wszystkie sieciowe sprawy załatwia). Ale nie widzę powodów, by nie zadziałało to środowisko na FBOXie. Po dopisaniu repo powinno grzecznie wszystko pociągnąć.

  39. PK Czerwiec 19, 2018 o 22:24 #

    Witam,

    Po zabawie z plex, transmission i pure-ftp zapragnąłem czegoś więcej i właśnie pokusiłem się o instalację openmediavault na Foxowym linuxie według przepisu https://openmediavault.readthedocs.io/en/latest/installation/on_debian.html ale instalacja nie powiodła się.
    Nie wstał NFS i OMV się nie zainstalował.
    Pomyślałem sobie, że najszybciej przywrócę linuxa do stanu początkowego przez reinstalację z poziomu ustawień ATV ale się zawiodłem.
    Pomimo tego, że Linux Status pokazuje Micro SD po reinstalacji to żaden z portów opisywanych w tutorialu nie jest otwarty. Nie działa nic, ani ssh, ani plex ani transmission ani ftp
    Co mogę zrobić w tej chwili? Nie chciałbym przywracać urządzenia do ustawień fabrycznych.
    Może wystarczy wyczyścić ustawienia którejś aplikacji, chociaż przeglądając listę aplikacji systemowych nic mi nie pasuje do ustawień linuxa.

    P.S. Pozwoliłem też sobie wysłać maila na wspominany tu adres expert@ferguson.pl

    • CoSTa Czerwiec 20, 2018 o 06:25 #

      Może wyjmij dysk/kartę pamięci z urządzenia i sformatuj na komputerze?

  40. PK Czerwiec 20, 2018 o 12:18 #

    Niestety formatowanie karty pamięci z linuxem nie pomogło i nie obyło się bez ustawień fabrycznych.
    No trudno się mówi. Trochę ustawiania będzie później, bo nie chcę przywracać na urządzenie błędnej konfiguracji.
    Dopiero po resecie do fabrycznych udało się zainstalować Linuxa ponownie i odzyskałem możliwość zalogowania się po ssh i jego konfiguracji.

    Kilka następnych podejść z instalacją openmediavault utwierdza mnie w przekonaniu, że dystrybucja debiana, którą dostajemy w Fbox jest na tyle zmodyfikowana i przystosowana na potrzeby Android TV, że openmediavault na nim nie ma szans instalacji i zadziałania.
    Ciągłe błędy z pakietem nfs-common
    A fajnie byłoby móc skonfigurować jakiś NAS na tej maszynce

    Teraz nasuwa mi się pytanie.
    Czy da się wykonać backup tego Linux’a przed jakimiś modyfikacjami aby można było go przywrócić w przypadku chociażby takiej porażki konfiguracyjnej jak w moim przypadku?

    Jak linux jest uruchomiony to kopia 1:1 nie wchodzi w grę.
    Jak będzie wyłączony, to chyba można się pokusić o kopię partycji linux na inny nośnik z poziomu adb o ile da się dobić do Fbox po adb – jeszcze nie próbowałem :)

    • CoSTa Czerwiec 20, 2018 o 12:46 #

      Niekoniecznie. Debian działa w chroocie, ze wszystkimi tego konsekwencjami dobrymi i złymi. Problem ugryzłbym raczej od strony nadania odpowiednich uprawnień pakietom, dodając je do odpowiedniej grupy, np. aid_inet. Tu root nie działa jak w normalnej instalacji, programy muszą przynależeć do odpowiednich grup użytkowników, które mają prawa do różnych elementów hosta.

      Backup Linuksa robiłbym wyciągając kartę/dysk (na czym jest zainstalowany) i dd. W razie czego można wtedy przywrócić co trzeba w prosty sposób.

  41. PK Czerwiec 20, 2018 o 13:19 #

    Ba, tylko jakie te uprawnienia. Nie jestem na tyle obeznany z linuxem, żeby to rozkminić.

    Za podpowiedź z backupem dziękuję.

  42. PK Czerwiec 21, 2018 o 19:39 #

    Wracam, bo to jedyne miejsce gdzie można o Fbox ATV pogadać. Sprzęt jest na prawdę niesamowity z tym linuxem.

    Tym razem też chodzi o chroot o którym mam blade pojęcie :)

    Prawie udało mi się w pełni skonfigurować Cal/CardDAV na Fbox korzystając z przepisu na https://dug.net.pl/tekst/321/serwer_radicale_czyli_sposob_na_zsynchronizowany_kalendarz_i_ksiazke_adresowa_uzywajac_np__thunderbirda_na_windowsie_i_linuksie/

    Prawie, bo radicale udaje się uruchomić jedynie z linii komend poprzez:
    radicale -d
    I wtedy wszystko działa, z telefonu mogę się podłączyć do odpalonego serwera Cal/CardDAV, mam dostęp do kontaktów i kalendarza, działa synchronizacja

    Opisana w procedurze komenda startująca / restartująca serwis zwraca błąd:

    root@AOL-Debian:~# /bin/systemctl restart radicale
    Running in chroot, ignoring request.

    Skrypt z init.d też nie „podnosi” radicale:

    root@AOL-Debian:~# /etc/init.d/radicale start
    [ ok ] Starting Radicale CalDAV server : radicale.
    root@AOL-Debian:~# /etc/init.d/radicale status
    [FAIL] radicale is not running … failed!
    root@AOL-Debian:~#

    Jak sobie z tym chroot poradzić, żeby radicale mogło wystartować przy restarcie Fbox?

    • CoSTa Czerwiec 22, 2018 o 07:19 #

      apt install radicale

      Po zainstalowaniu pakietów wyskoczy coś takiego:
      [warn] Not starting radicale, disabled via /etc/default/radicale … (warning).

      No to teraz:
      nano /etc/default/radicale

      Zezwól na start radicale ze startem systemu przez odchaszowanie #ENABLE_RADICALE=yes

      service radicale start

      Startuje bez zgłaszania problemów. Powinno działać :)

  43. PK Czerwiec 22, 2018 o 07:35 #

    /etc/default/radicale oczywiście odpowiednio zmieniłem na:
    ENABLE_RADICALE=yes

    A on tylko wyświetla ładny komunikat, że startuje ale tak się nie dzieje.
    Dopiero odpalenie z palca poprzez: „radicale -d” go uruchamia

    root@AOL-Debian:~# service radicale start
    [ ok ] Starting Radicale CalDAV server : radicale.
    root@AOL-Debian:~# service radicale status
    [FAIL] radicale is not running … failed!
    root@AOL-Debian:~#
    root@AOL-Debian:~#
    root@AOL-Debian:~# ps -ef | grep radicale
    root 29092 10554 0 14:30 pts/1 00:00:00 grep radicale
    root@AOL-Debian:~#
    root@AOL-Debian:~#
    root@AOL-Debian:~# radicale -d
    root@AOL-Debian:~#
    root@AOL-Debian:~#
    root@AOL-Debian:~# ps -ef | grep radicale
    root 29157 1 0 14:31 pts/1 00:00:00 /usr/bin/python /usr/bin/radicale -d
    root 29160 10554 0 14:31 pts/1 00:00:00 grep radicale
    root@AOL-Debian:~#
    root@AOL-Debian:~# service radicale status
    [ ok ] radicale is running.

    • CoSTa Czerwiec 22, 2018 o 10:00 #

      A, już wiem w czym problem. Dorzuć użytkownika radicale do grupy odpowiedniej (tak, jest tu nieco to zamieszane):

      adduser radicale aid_inet

      Powinno ruszyć.

      • PK Czerwiec 22, 2018 o 14:52 #

        Od razu inna bajka :) Działa jak marzenie, same okejki :) Bardzo, bardzo dziękuję

        root@AOL-Debian:~# service radicale start
        [ ok ] Starting Radicale CalDAV server : radicale.
        root@AOL-Debian:~# service radicale status
        [ ok ] radicale is running.
        root@AOL-Debian:~# /etc/init.d/radicale staus
        Usage: /etc/init.d/radicale {start|stop|status|restart|force-reload}
        root@AOL-Debian:~# /etc/init.d/radicale status
        [ ok ] radicale is running.
        root@AOL-Debian:~# /etc/init.d/radicale stop
        [ ok ] Stopping Radicale CalDAV server: radicale.
        root@AOL-Debian:~# /etc/init.d/radicale status
        [FAIL] radicale is not running … failed!
        root@AOL-Debian:~# /etc/init.d/radicale start
        [ ok ] Starting Radicale CalDAV server : radicale.
        root@AOL-Debian:~# /etc/init.d/radicale status
        [ ok ] radicale is running.
        root@AOL-Debian:~#

  44. PK Czerwiec 23, 2018 o 15:02 #

    Macie jakiś sposób na zrobienie zrzutu ekranu z Fboxa oprócz screencap poprzez adb?
    Wszystkie apki do screenshotów jakie wyszukuje sklepik są niezgodne z naszym boxem :(

    • CoSTa Czerwiec 24, 2018 o 08:28 #

      Podłączam klawiaturę i printscreen – tak mi jest najszybciej.

      • PK Czerwiec 24, 2018 o 10:40 #

        No tak, o tym słyszałem, ale wolałbym nie kupować specjalnie klawiatury, żeby zrobić zrzut ekranu z boxa. Jak wygrzebałem się z ery stacjonarnych PC, to klawiatur się pozbyłem.

        W ostateczności zrzut ekranu można zrobić na telefonie za pomocą aplikacji pilota – Air Sync Remote Z
        Ale na telefonie da się zrobić zrzut ekranu tylko statycznym elementom. Oglądanego wideo już nie da się „złapać”

        • CoSTa Czerwiec 24, 2018 o 10:58 #

          A to jakiejś specjalnej aplikacji do robienia screenshotów niestety nie znam. Sorry, nie pomogę.

  45. bebzon Czerwiec 24, 2018 o 09:13 #

    Jak się sprawa ma z ncplusgo. Przeczesalem cala te sekcje komentarzy, widze że hbogo mozna z aptide.tv, a to juz bardzo duzo, jednak zalezy mi rowniez na tymy ncplusgo, Apka z google play działa ?

    • CoSTa Czerwiec 24, 2018 o 10:56 #

      NC+ Go zdaje się nie ma aplikacji na Android TV ale ztcw aplikacja na tablety działa całkiem nieźle. Oczywiście jakiś pilot z airmousem czy czymś takim raczej się przyda.

  46. tg Czerwiec 24, 2018 o 10:02 #

    Witam
    a co z nc+go, jest mozliwosc odpalenia tego serwisu ? To jedytna niewiadoma powstrzymująca mnie przed zakupem, pozdrawiam ;)

  47. Fudix Czerwiec 25, 2018 o 22:58 #

    Witam a ja mam taki problem fbox jest podłączony do internetu kablem lan ,internet mam 40Mbs ale gdy robię test prędkości to dowenload nie przekracza 25Mbs a czasem jest nawet 9 gdy podłącze komputer pod ten sam kabel internet działa poprawnie czy może tu być problem z kartą sieciową .
    Dzwoniłem do nadawcy internetu i serwisant powiedział że fbox ma jakiś problem z odbiorem jaka może być przyczyna tego.

    • CoSTa Czerwiec 26, 2018 o 06:54 #

      Sprawdź proszę, czy masz wyłączone Wi-Fi i wtedy zrób testy. Przejdź do ustawień ATV -> Sieć -> Wi-Fi i tu powinno być wyłączone.

      • Fudix Czerwiec 26, 2018 o 11:07 #

        WiFi jest wyłączone na sto procent, wyłączyłem wszystkie aplikacje których nie używam, czy mogę go zareklamować żeby to sprawdzili w serwisie bo już kombinował na wszystkie sposoby i nie wiem dlaczego tak jest.

        • CoSTa Czerwiec 26, 2018 o 12:14 #

          Pewnie, że tak. Może być problem z kartą sieciową, w końcu to tylko elektronika. Zanim jednak zaczniesz wysyłać, podłącz do FBOXa klawiaturę (tak będzie łatwiej), otwórz przeglądarkę i wskocz na stronę https://fast.com/ – to strona Netflixa do mierzenia szybkości łącza. Sprawdź szybkość połączenia kilka razy. Jeśli i tu będą wyskakiwały jakieś dziwne wartości (na czas testów wyłącz torrenty jeśli korzystasz i inne usługi, które mogą zakłócać wynik) w stylu raz 9 megabitów, raz 25, innym razem 38 – wtedy faktycznie można pomyśleć o wymianie czy serwisie.

  48. Fudix Czerwiec 26, 2018 o 17:59 #

    Sprawdzałem na tym teście i jest te 38/40 ale jak sprawdzam na speedof me to są duże różnice już sam nie wiem.

    • CoSTa Czerwiec 27, 2018 o 08:44 #

      Z ciekawości też puściłem ten test u siebie. Dziwaczne toto wyniki daje. Mam łącze 1000/1000, obciążenie owszem jest ale mam jeszcze duuuużo zapasu zważywszy, że FBOX ma 100-megabitowe łącze. Za bardzo bym się wynikami tego akurat testu nie przejmował, mają swoją procedurę testową, dosyć specyficzną acz ciekawą, nie powiem. Jeśli test Netflixa wysyca ci łącze, będziesz ze spokojem mógł streamować treści z VODów. Ja tu akurat podstaw do reklamacji nie widzę, wydaje się to pracować jak trzeba.

  49. PK Czerwiec 26, 2018 o 20:18 #

    Szukałem aplikacji do robienia zrzutów ekranu, a box ma taką opcję wbudowaną i można ss zrobić za pomocą pilota :)
    ATV Ustawienia > Function key > Snapshot
    Albo jej wcześniej nie widziałem, albo pojawiła się po podpięciu dysku pod USB3.0
    Zrzuty zapisują się w ścieżce: USB_1/snapshot

    P.S. Materiału wideo nie da się złapać tym sposobem, bo dostajemy zielony ekran.

    • CoSTa Czerwiec 27, 2018 o 08:45 #

      Fakt, zapomniałem o tej możliwości, gratki za spostrzegawczość :)

  50. PK Lipiec 2, 2018 o 22:48 #

    Chciałbym pochwalić za ostatnią aktualizację firmware. Naprawiono / ulepszono sporo rzeczy, ale ten Chromecast wspominany jakiś czas temu nadal kuleje :(

  51. Manonfire Lipiec 4, 2018 o 11:11 #

    Hej. Wczoraj dotarł do mnie Fbox ATV. Na wejściu miałem problem z Netfliksem (zarówno przed jak i po upgrade firmware). Buforowanie zatrzymywało się w różnych momentach, zwykle jednak na 25% i koniec. Już krwawa mgła zaczęła zalewać mi oczy ale zacząłem grzebać w ustawieniach i zdaje się w opcjach programistycznych andka ustawiłem, by za każdym razem razem sprawdzał konieczność użycia DRM czy jakoś tak. Nie wiem, czy przy tej okazji poustawiałem coś więcej bo byłem już dość sfrustrowany, ale ruszyło z kopyta.
    Tak więc mimo opisanych problemów jestem zadowolony z zakupu. Na testowanie GNU/Linuksa jeszcze poczekam – i tak go używam na co dzień (Antergos). Fajnie, że w ogóle jest taka możliwość. Gdyby jeszcze udało się tam odpalić X-y to już byłaby miód malina. Ale chyba to nie nastąpi choćby z powodu małej ilości RAM-u – Android ze swoimi usługami w tle swoje zabiera. Może też kwestia sterowników grafiki Niemniej ten Box to naprawdę dobre urządzenie.

    • CoSTa Lipiec 4, 2018 o 16:52 #

      Cholera, z Netflixem nie powinno być problemów, DRM powinno tam śmigać po ostatniej aktualizacji szparko. Niedobrze, przekażę temat technicznym, bo to nie może tak pracować.

      Co do x-ów – pracują acz nie wiem na razie jak wyrzucić to bezpośrednio na HDMI (jeśli w ogóle się da). Na razie mam x-y odpalone do połączenia zdalnego pulpitu przez vnc.

      • Manonfire Lipiec 6, 2018 o 03:01 #

        Nie dam głowy, że to chodziło o DRM. Tak jak pisałem próbowałem różnych ustawień systemowych ale wydaje mi się, że to włączenie sprawdzania DRM za każdym razem dało spodziewany efekt. Do tej pory śmiga bez zająknięcia. Szczerze powiedziawszy nie chce mi się sprawdzać ustawiając ten DRM do defaultowego bo wszystko chodzi i nie za bardzo mam ochotę stracić ten efekt.

  52. Manonfire Lipiec 12, 2018 o 02:38 #

    Dobra, już wiem o co kaman z tym Netfliksem. Otóż problem pojawia się, gdy w ustawieniach dźwięku wyłączę przesyłanie przez HDMI. Robię tak, bo stary mój ampli nie posiada HDMI, łączę go z boxem przez Toslink. Żeby nie musieć za każdym razem wyłączać dźwięku w TV chciałem zablokować dźwięk przez HDMI. No i wtedy Netflix głupieje. Nie miałem pojęcia, że są takie zależności.
    Kolejna sprawa: wbudowany FileManager. Mogę w nim utworzyć katalog, ale skasować go (czy jakikolwiek inny plik) już nie. Albo po prostu nie umiem. Dopiero za piątym razem udało mi się zainstalować jakiegoś filemanagera, który na to pozwala. Większość krzyczy, że nie ma uprawnień. Myślę, że warto pomyśleć w kolejnym firmware nad bardziej kompletnym filemanagerze.
    I jeszcze jedno: karta wifi w ATV mając do wyboru b/g/n wybiera tę o najmniejszej przepustowości. Dopiero jak na stałe w routerze ustawiłem na n mogę wykorzystać cały potencjał, czyli 100 Mb/s.
    Na koniec: nienawidzę Androida. Nic tam nie można zrobić. Chyba za bardzo się rozbestwiłem Linuksem, którego używam od połowy lat ’90. Niby jako to samo ale reszta…

Dodaj komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia 2017!
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia 2017!

Kochani! To będzie jakieś pół roku jak nie dalej, jak nie odzywam się na stronie w ogóle. Blogasek przechodzi ciężkie...

Zamknij