Menu serwera

KO - katalog paneli

KO – katalog paneli

Krono Original to wiodąca marka paneli podłogowych, ściennych i akcesoriów holdingu Kronospan. Na rzecz tej marki pracuje kilka większych i mniejszych zakładów w Polsce oraz za granicą oraz spora ilość podwykonawcow. Marka jest przez polską Grupę Kronospan licencjonowana od producenta niemieckiego i przez zakłady w Polsce systematycznie rozwijana o nowe kolekcje i wzory kolorystyczne. W sumie produkcja niemiecka i polska (oraz zakładów w innych krajach) składa się na jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek mieszkaniowej wykończeniówki w Polsce i na świecie, w dodatku ze sporym udziałem w rynku.

Do moich obowiązków podczas pracy w firmie Kronospan należała dbałość o wszystkie elementy związane z poligraficzną obsługą marki, to jest opracowywanie wszelkich materiałów marketingowych związanych z Krono Original – od markowych wizytówek po wielkoformatowe wydruki. Jednak ważniejsza jeszcze była współpraca z klientami sieciowymi i rynku tradycyjnego, dla których przygotowywałem materiały informacyjne, dla nich przeznaczone projekty graficzne i którym zapewniałem całą gamę innych usług związanych z promocją marki w ich punktach sprzedażowych.

Projektów związanych z Krono Original było zbyt wiele, by choć próbować je przedstawić. Skupię się na kilku ale chciałbym podkreślić, że zajmowałem się praktycznie wszystkimi aspektami związanymi z marketingowym funkcjonowaniem marki – z zamówieniami i dystrybucją oraz magazynowaniem materiałów marketingowych włącznie, o współpracy z wydawnictwami branżowymi nie wspominając. Nieocenione okazuje się być doświadczenie, jakie wyniosłem z pracy w korporacji zarówno w zakresie współpracy z wykonawcami, jak i współpracy z pracownikami tak rozległej struktury, jaką jest Kronospan i to zarówno w Polsce, jak i na świecie. Koordynacja akcji marketingowych, wprowadzanie produktu na rynek, definiowanie przewag i ich przedstawianie w materiałach marketingowych… W pewnych momentach łapałem się na tym, że samodzielnie wykonuję pracę małej agencji reklamowej a z czasem coraz większy w mej pracy był udział działań marketingowych, niż projektowania.

Obsługiwałem cały cykl życia produktu – od powstania i choćby związanego z tym zaprojektowania odpowiednich opakowań i przygotowania materiałów informacyjnych oraz budżetowania wydatków z promocją produktu związanych, przez bieżącą obsługę klientów produkt rozprowadzających i zaspokajanie ich potrzeb, aż po wygaszanie produktu i zdejmowanie go z rynku lub rebrandowanie. We wszystkich tych działaniach kluczową cechą okazywała się być umiejętność współpracy ze wszystkimi zainteresowanymi stronami – menedżerami produktu, klientami, logistykami, dyrekcją… Mam na tym polu spore doświadczenie.

Wszelkie prace podejmowane dla marki Krono Original musiały przestrzegać wytycznych zawartych w Brand Identity. Przez lata BI zmieniało się dostosowując do wymagań rynku i zmian w trendach wizualnych i stylistycznych i jednym z moich zadań było dbanie o dostosowanie BI do tych zmian oraz dopilnowanie przestrzegania poprawnego używania BI przez podwykonawców i klientów tworzących materiały marketingowe we własnym zakresie.

Praca nad tą marką była sporym wyzwaniem ale i dużą przyjemnością związaną z wdrażaniem wielu własnych rozwiązań i modyfikacji ale też w związku z wpływem, jaki miałem na ostateczny kształt produktu.

Prezentację zaczynam od katalogu dla marki Krono Original. Przez lata styl zmieniał się nieznacznie ale konsekwentnie a sam katalog nabrał prostej, użytkowej formy. W porozumieniu z niemieckim właścicielem marki wprowadzane były i usuwane kolejne elementy, których funkcjonowanie miało sens w zależności od rozpoznawalności marki na danym rynku. W Polsce katalog służy głównie celom handlowym, mniej wizerunkowym, stąd i dosyć spora ilość informacji podanej w skomasowanej formie.

Pobierz “Katalog - katalog paneli podłogowych” ko-katalog.pdf – Pobrano 292 razy – 12 MB