Swego czasu mocno narzekałem na konto pocztowe od home.pl w kontekście stosunku jakości oferowanej usługi do jej ceny. Dziś dostałem od home.pl informację o końcu okresu, za który zapłaciłem i w związku z tym propozycję przedłużenia umowy o świadczenie usług i stosowną fakturę opiewającą na 61 złotych brutto. Co prawda zarzekałem się, że za to konto płacić już nie będę ale postanowiłem dać home.pl szansę i uzależnić swoją decyzję od odpowiedzi na kilka pytań o ich usługę. Pytania wysłałem do firmy i ewentualne odpowiedzi (jeśli takowe będą) podrzucę na blogu. Treść maila jest następująca:
Witam
Otrzymałem od Państwa informację o kończącym się terminie abonamentu za usługę Mail, którą u Państwa wykupiłem. Ewentualną prolongatę umowy i wykupienie u Państwa usług uzależniam od odpowiedzi, które uzyskam na następujące pytania:
Czy zwiększona zostanie w końcu pojemność skrzynki pocztowej? 1 gigabajt może i był wartością szokującą kilka lat temu ale teraz brzmi to co najwyżej zabawnie a dzięki stałym łączom wielkość przesyłanych wiadomości mocno wzrosła. Ktoś w home.pl zauważył upływ czasu i brak jakiejkolwiek konkurencyjności pod tym względem z ofertą kont darmowych?
Czy zamierzają Państwo usprawnić swój filtr antyspamowy? Korzystam z Państwa usługi dwa czy trzy lata i przez cały ten okres mam problemy ze spamem, czego nie mogę powiedzieć o darmowych kontach konkurencji.
Czy w usłudze, za którą bierzecie Państwo pieniądze, pojawi się wreszcie IMAP? Jeśli tak, to kiedy? Jeśli nie, to jakim cudem ktoś w ogóle u Państwa z płatnej usługi korzysta?
Czy zamierzacie Państwo wprowadzić wersję interfejsu przeznaczoną dla urządzeń mobilnych (iPhone na przykład)?
Ostatnie pytanie podsumowujące poprzednie: czy firma home.pl ma zamiar świadczyć usługę zgodną z dzisiejszymi standardami? Za standard uważam darmowe (sic!) konta Gmail. Od płatnych wymagałbym więcej, niż oferuje Gmail.
Dalej lecą formułki grzecznościowe i informacja o zamieszczeniu pytań i ewentualnych odpowiedzi na blogu i prośba w związku z tym o nieco pełniejszą odpowiedź niż użycie formularza.
OK, nie liczę na jakąkolwiek odpowiedź bo widzę jak tam traktuje się klienta. Usługa, która przez jakieś trzy lata nie zmieniła się W OGÓLE (o, przepraszam, teraz nareszcie nie muszę wysyłać spamu pod jakiś ichni adres tylko mogę zaznaczyć wiadomość jako spamową (nareszcie!!! po tylu latach!!!)) w dzisiejszym informatycznym świecie nie ma prawa bytu. Mam nadzieję, że w końcu rynek zweryfikuje ofertę home.pl bo najwidoczniej ta firma sama nie potrafi tego zrobić.
Pytanie numer 3 (imap) jest boskie:
„Jeśli nie, to jakim cudem ktoś w ogóle u Państwa z płatnej usługi korzysta?”
Cały CoSTa ;)
Bo też tak po prawdzie jaja sobie robią chyba. No kaman, płacić i dostawać spam, brak IMAP, średniowygodny interfejs WWW, brak interfejsu dla urządzeń mobilnych… Nie mam pojęcia czy ktoś w ogóle kupuje :)
dlaczego w ogole korzystasz z poczty home a nie z gmail!?
Kurcze, ja też używam HOME i też pojawiają się wątpliwości co do ceny za usługę. Jednak przenoszenie całej bazy witryny oraz zmiany w adresach e-mail troszkę mnie odstraszają przed zmianą….
@pemmax: https://www.google.com/a/ ?? (chodzi mi tylko o ten fragment z 'poczta’) mozna latwo szybko i przyjemnie podpiac usluge poczty pod google apps, bezproblemowo wszystkie maile sciagnac na gmail i uzywac poczty pod swoja domena – do tego gmail ma imap, najlepszy interfejs, jak i wiele dodatkowych uslug (apps) etc. nie rozumiem dlaczego wy w ogole uzywacie poczty na home:D (szczegolnie ze tez korzystam z ich uslug i uzywam gmaila:)
Ciekawa akcja, jestem ciekaw jakie odpowiedzi uzyskasz… :) Pytanie nr.3 najlepsze ;)
[b]chlitto[/b]: Plusy i minusy Gmaila w większości pewnie to czytający znają. Nie o to jednak mi w tym wpisie chodzi, by chwalić Gmaila (to robiłem już swego czasu :)) ale by home.pl, z którym właśnie kończy mi się umowa na prowadzenie konta pocztowego, zaoferowało wreszcie jakąś usługę na poziomie. Tym bardziej, że chcą za to pieniędzy, jak niewielki by one nie były.
[b]pemmax[/b]: Mnie zajęło to dwa dni ale przewaliłem już chyba wszystko na Gmaila. Masakra. Ale warto. Gmail rządzi :)
[b]savek[/b]: Oj, jestem przekonany, że nikt mi nie odpowie. Szkoda, firmy sporo tracą na takim a nie innym traktowaniu klienta. Nawet takiego, który raczej nic im już nie zapłaci o ile nie dostanie usługi wyższej jakości. No ale rynek w sumie mamy jeszcze młody więc sporo nauki przed firmami :)