Advance Metrics

Advance Metrics

Parę ładnych lat temu zgłosiła się do mnie firma Advance Metrics z prośbą o stworzenie logotypu, materiałów marketingowych, akcydensów i ogólnie Corporate Identity dla nowo powstającej firmy z segmentu usług dla instytucji naukowych.

Projekt z założenia wymagał bardzo dobrej współpracy z klientem, aby przekuć jego wizję i strategię na materiały wyróżniające się ale w nienachalny sposób, ciekawe ale jednak mieszczące się w standardach instytucji naukowych, wizualnie „ludzkie” niemniej ukazujące nowoczesne podejście do badań nad nauką i mierzenia dokonań naukowych.

Wraz z klientem wyszliśmy od logotypu, w którym zawarliśmy podstawową kolorystykę i liternictwo całości. Logotyp narzucił nam pewien reżim dla pozostałych materiałów (print, elektronicznych i akcydensów), które powstawały jako elementy CI zachowując zakładane wartości. Dzięki takiemu podejściu firma otrzymała bardzo spójne wizualnie i merytorycznie materiały, które — dzięki równolegle dopracowanej segmentacji — trafiały do różnie zdefiniowanych buying person.

To był fajny, dobrze przemyślany i całkiem szybko przeprowadzony projekt — głównie dzięki dobremu przygotowaniu klienta.

klient
Advance Metrics Sp z o.o.

moja rola
przygotowanie materiałów marketingowych

Advance Metrics - strona internetowa

Moje podejście i wkład

Problemy

  • Identyfikacja wizualna — budowa pełnej identyfikacji wizualnej firmy oferującej specyficzną usługę dla biznesu ale też dla ośrodków i wydawnictwa naukowych.
  • Segmentacja odbiorców — oferta kierowana do bardzo różnych pod względem kultury współpracy i wyznawanych wartości odbiorców: biznes, nauka i wydawnictwa naukowe.
  • Trudna merytorycznie oferta — naukometria to była dla mnie w owym czasie kompletna nowość. Miałem problem ze zrozumieniem samego produktu, procesu ofertowania jak i sprzedaży usługi.

Wyzwania

  • Identyfikacja wizualna — nigdy wcześniej nie tworzyłem tak kompletnej identyfikacji wizualnej dla marki oferującej usługę na styku nauki i biznesu. Tworzenie z uwzględnieniem specyfiki i charakterystyki person było sporym wyzwaniem.
  • Zachowanie uwagi i determinacji klienta — bolączka większych projektów — klient w nawale codziennych zadań traci ten twórczy stan skupienia, który pozwala na szybkie podejmowanie decyzji i progres prac projektowych.
  • Projekt materiałów digital — do zaprojektowania były także różnego rodzaju materiały digital, takie jak: newslettery, elektronicznie generowane raporty dla klientów, interfejs systemu obsługi zapytań w aplikacji webowej, itd.

Rozwiązania

  • Cykl szkoleń “wewnętrznych” — musiałem poznać specyfikę oferty, specyfikę person, dokładnie przeanalizować działanie instytucji zajmujących się badaniem rozwoju nauki. Wraz z klientem odbyliśmy cykl szkoleń, który pozwolił mi na lepsze zrozumienie problemu.
  • Szybki proces prowadzenia prac — aby zachować uwagę i skupienie klienta musiałem przeprowadzić projekt najszybciej, jak mogłem. Dzięki doskonałej metodyce narzuconej przez klienta prace posuwały się w dobrym tempie, szczegóły nie przesłoniły całości obrazu a terminy zostały dotrzymane.

Materiały marketingowe

Strona internetowa

Wykonana za pomocą WordPressa strona zawiera wszelkie niezbędne informacje, automatyzacje i integracje służące zbieraniu danych zgodnie z założoną segmentyzacją.

Advance Metrics - strona internetowa

Folder firmowy

Przykład segmentacji dla trzech grup docelowych: biznesu, czasopism naukowych i jednostek naukowych. Dla każdej persony została przygotowana osobna oferta i osobny folder ze szczegółami oferty. Całość jednolita pod względem projektu, różna w szczegółach i treści.

Advance Metrics - folder dla biznesu
Advance Metrics - folder dla czasopism naukowych
Advance Metrics - folder dla jednostek naukowych
Advance Metrics - teczka ofertowa
Advance Metrics - ulotka

Inne materiały drukowane

Na prośbę klienta zaprojektowałem sporo materiałów drukowanych, takich jak ulotki, teczkę ofertową, roll-up i inne. Kluczowym elementem było zachowanie jednolitej wizji graficznej i kolorystycznej oraz zadbanie o zachowanie jednolitego przekazu merytorycznego. Dzięki opracowanemu wcześniej CI elementy składające się na wizualną rozpoznawalność marki zostały zachowane.

Advance Metrics - rollup

Zainteresowany(a)?

Jak widzisz mogę być wydajnym wzmocnieniem Twojego zespołu. Porozmawiajmy o tym. Zostaw mi swój adres e‑mail — skontaktuję się w sprawie szczegółów.